Alla inlägg under april 2010

Av Nina - 26 april 2010 16:57

"Glöm dagens bekymmer imorgon kommer det nya". Det är faktist sant, haha iallafall för mig.

Sitter och kollar på mina mag-bilder, haha fast jag fortfarande är gravid, jaa! Kollar första bilden jag tog det är nog i Vecka 9 tror jag och guud vad smal jag va. Haha fast jag tyckte då att jag var tjock :O Ja det gjorde jag, höll på och tränade och så då, jag hade gått upp ett par kilo iallafall under sommaren. Hmm ;) Sen vart jag uppblåst (enligt min mening) och magen var inte alls platt då, men nu när jag ser den, huh jag var ju smal! Vill!! Haha nu går man runt och är som en svullen pingvin :D Fast det bästa med det är nog att folk tycker att man är söt :) haha en söt pingvin som vaggar fram. Fast det är riktigt trångt där inne nu, man gick för ca en månad sen och bara "- åh va trångt det måste vara där inne osv" Yeaah right! NU är det trångt och trängre blir det. Det är nästan så man kan gemföra dagar nu för tiden, haha! Imorse när jag vakna så var magen alldeles hård och då var det inte sammandragningar utan bönan som har det trångt. Just nu känns det som att hon är överallt och håller på med vartenda kroppsdel. Får trösta sig med att "det är snart över, snaart" :P Lite läskigt tycker jag när man försöker trycka bort från tex revbenen när man verkligen känner foten glida förbi, har fortfarande inte sett någon fot eller så sticka ut men däremot känt dom och uuuhh, haha på nåt sätt är det lite halv läskigt och känna det så hmm vad heter det? Rikligt? Kommer inte på det men ni fattar nog :D Sitter också och funderar på hur barn i magen vet saker så som när någon annan ska känna sparkarna och dom blir blixtstilla i magen, eller när man tar fram kameran och vill filma rörelserna på magen, då är det också blixtstilla, hur faen vet dom?! Så är det allafall min mage! Haha så fort jag tar fram kameran så stelnar hon, hur kan hon veta?! Tobbe har känt massor av sparkar och rörelser så hon har slutat varit blyg på den fronten iallafall :D Nu vill jag bara lyckas filma rörelserna! Fick också hem ett rosa påslakanset idag som jag beställde förra veckan, skit sött med lamm på och det är sånt där mjukt tyg, funderar på om man själv ska ha det och sova med :D haha så skönt! Får se när allt annat kommer :) Lär nog komma den här veckan. Åh min karl är och jobbar och kommer inte hem förens på onsdag, och huset är verkligen tomt! Har mina tokiga djur, (den gapande katten och den sovande hunden) haha men det är inte samma sak som att ha baby hemma! Fast det är skönt att han får jobba, vilket han tycker om också! men och sova själv i stoora sängen är inte kul men men får väl busa med bönan tills man somnar ^^.

Du ska bara veta hur mycket jag Älskar dig! och hur kär jag är dig, så glad att jag har dig snuttis :) Vet inte vad jag skulle göra utan dig. Du kan göra mig såå fruktansvärt arg men Du kan också göra mig såå fruktansvärt glad :D Ingen annan kan det du kan<3


Åh jag avskyr foglossning! Det är verkligen inte kul och man kan inte göra ett skit och ska/får inte heller. Man känner sig så hjälplös och beroende av andra! Och är DET nåt jag avskyr så är det och vara det. Usch! Och man blir på ruskigt dåligt humör när man har ont iallafall jag fast jag försöker hålla humöret uppe men sen minsta lilla grej kan utlösa ALLT och då är det inte bara foglossning utan verkligen allt! Och det är ju så himla tråkigt! Och jag hatar verkligen och fråga andra om hjälp osv, nu har jag tur och får hjälp och stöd men tycker grymt synd om dom som står helt själva och jag avundas verkligen dom som är "friska" och noll komplikationer under sina graviditeter! Usch ja, men det är bara och bita i det sura äpplet, det går ju snart över. Hoppas jag!


Nu har jag fått med lite av allt möjligt :) Och titta jag har lagt ut några söta kärleks ord till mitt gosgos också! Inte pjåkigt ;)


haha ser bönans fötter glider under huden, moha!


PussilagOoo


Där börja vi, Vecka 9..


                    Vecka 31+5

Här är vi än så länge :)

Av Nina - 25 april 2010 10:57

Igår börja foglossningen göra riktigt ont så jag gick o la mig rätt tidigt, va trött också. Och så fort man skulle vända sig så trodde man att ena benet skulle stanna kvar på den andra sidan (då jag inte har "vanlig" foglossning utan min sitter i ljumskarna,) Så det kommer gå väldigt sakta ute med vovven för ut måste han hur ont jag än har. Konstiga är att jag inte gjorde speciellt mycket igår, inte heller bar jag på nå tungt, underligt!


Felicia vart stor flicka igår, hon fyllde hela 1 år! :) Så var och fira henne och fikade, hon är ju så söt! Och jätte duktig på o gå tillomed med skor! Tiden går undan för dom små liven.. grattis grattis till hon än en gång :)



Bönan sparkas och slåss som vanligt, den här veckan har hon vart massor på mitt högra revben. Har känt nåt mot vänstra höftbenet till högra revbenet där det har sparkats och sparkats. Det är inte mysigt! Haha ont gör det och ömar :( Dumma unge :) Men lyssnas det? neeej! Plåga mamma är ju tydligen kul.. Har blivit en riktig liten personlighet där inne :D Jag tror att jag gissar rätt på hur hon kommer vara när hon kommer ut. Fast det vet man ju aldrig, fast jag tror :D

Vecka 32+4 är det idag. Tycker tiden går så sakta men det är väl för att man väntar och väntar och nu börjar allt bli tyngre och jobbigare. huh!


Får man skylla på graviditet om man är heelt snurrig där uppe? Haha, trodde jag hade ett möte i Torsdags som jag inte hade, haha men jag bad om ursäkt endå för att jag inte kunde komma men jag hade det ju inte, så det vart lite pinsamt där! haha! Tokigt det kan vara..


nej nu ska jag plågas!


PussilagOoo

Av Nina - 19 april 2010 18:30

Det går inte och bestämma att idag ska jag uppdatera bloggen för det blir det aldrig. Funkar inte. Och när man väl sitter här så är huvet tomt, kommer inte på någonting. Men nu tvingar jag mig, haha annars blir det så mycket emellan och sen blir det bara konstigt. Men kommer alltid på bra saker och skriva när jag är ute och går och då är ju inte datorn med. hmh.. I helgen så har det väl inte hänt så mycket mer än att Tobbe drack med Linkan i fredags, vi va först hos Linkan sen hos Robin. Lördags kolla vi bara på massa film känns det som. haha, minnet bra men fruktansvärt kort. Förra helgen va vi hos Linkan då med på fredagen, men då var det nyktert. Och på lördagen hemma och på söndagen åt vi grillat hos svärmor :) Om det var då kan ha fel men det tror jag inte.. Förra tisdagen var vi hos Bm och kolla blodtryck och pratade en massa eller jag gjorde :D haha måste ju fråga en massa.. Dagen efter på onsdagen skulle jag tillbaka och ge blod då hon skulle göra nå lever test och sen blodtryck och kolla så allt var bra. Man ska tydligen inte ha ätit nåt innan man gör lever test. 




Skulle egentligen uppdaterat i onsdags men nu vart det inte så. Idag är det vecka 31+5. (32 som vissa vill se de på) Haha lr det är väl egentligen så, fast jag tycker det är skit skumt. Vart snurrigt förra veckan då det vart vecka 31 för den 16e var det 2 månader kvar till BF så det vart fel i min hjärna men det ordnade ju sig när jag kom på att det blir vecka 32 fast 31 fulla, ja fråga inte mig varför det blir så men så är det ialla fall :P Igår så gjorde bönan illa mina revben för första gg, att det gjorde ont! vet inte om hon sparka eller om hon kom emellan men ont gjorde det. Fruktar för dom kommande veckorna :) Haha.Från förra veckan (eftersom idag är det måndag) så har jag känt sparkar och slag mer mot sidorna av magen, alltså under armarna så på sidorna, haha. Ni fattar nog! Det är en bra skillnad från vecka till vecka även fast man inte kan tro det men det är det verkligen, kommer nya saker för varje vecka, tycker jag och märker. Jag tror också att hon börjar fixera sig sakta men säkert, lr att hon ligger för mesta dels neråt med huvudet fast hon kan fortfarande röra runt, för sparkar uppåt har det varit massor av! :)



Nu är det snurrigt i min hjärna och jag har säkert glömt och skriva om nåt, men men kan alltid skriva igen :) haha..



Hej hopp gummisnopp!

Av Nina - 7 april 2010 15:18

Jaha ja, idag tänkte jag städa och hänga tvätt, slängde i en maskin tidigare MEN när jag gick upp för trappen för ett litet tag sen så fick jag ont i vänstra sidan där njuren sitter. NEEEJ!! Inte igen! jag vägrar bli sängliggandes en vecka till (ska till Bm nästa vecka). Hoppas det bara är en nerv Bönan kommit åt eller nåt så det går över snart! För jag kände av uvi imorse men tänkte inte mer på det :( Om det inte gått över tills imorgon så ringer jag min Bm och säger att jag börjar äta antibiotikan jag har hemma igen, sover redan dåligt då min bäckenuppluckring vart värre förra veckan, på en dag kändes det som om det luckrats upp mer men det kan må så vara eftersom jag en dag "ansträngde" mig rätt mycket just den dan. Så om jag nu ska pinas igen med att ha ont i njuren som förra gången, då tänker inte jag vara med någe mer! Bara ösa i sig massa vatten o knapra alvedon och hoppas på att det inte blir värre.


Vecka 30 idag! Bara 10 veckor kvar till BF vilket jag hoppas kommer gå i illfart! Fast 10 veckor av 30 som gått lär ju gå fort :) Sparkas och slåss för fulla muggar, hela dagarna. Känner fötterna "glida" förbi när man har händerna på magen, rätt fränt men endå läskigt på nå vis :) Har inte sett nån fot som stuckit ut igen än, har faktist bara sett det en gång då för ett bra tag sen.


Nu ska jag gå ner och laga lite mat, hmm undrar vad man ska hitta på att göra då. Jaja det märker vi :) Alvedonen börja verka nu, huh!


Pössigöll

Av Nina - 2 april 2010 16:08

Har inte haft lust igen på att skriva blogg, men det är väl för att det aldrig händer nå kanske..


Tobbe har fått igång audin i allafall så han är glad tror jag=)

Micco har vart sjuk så han fick åka till veterinären i går. Han kissa blod så va "lite" orolig för han. Jag har en tendens och brusa upp när det gäller mina djur. Men i allafall vi åkte till veterinären och han kom fram till att Micco har prostata fel, (tydligen vanligt för rottisar). Så nu ska Micco äta antibiotika i 12 dagar sen skulle vi komma tillbaka och då skulle han få nån annan behandlig, kommer inte ihåg vad den heter men nåt är det ialla fall. Detta kommer göra honom steril och strunta i tjejer i ett halv år. Så länge han blir bra struntar jag i vilket :). Med tanke på att jag bara vart hos Vet en gg med Micco då han skulle klippa klor bara så var han jätte duktig, var ju så mycket lukter och djur överallt, efter hans lugnande när han vaknat var han jätte tömsig, haha skit söt! Men men nu är han ialla fall hemma igen och busar :)


Bönan håller på som vanligt, sparkas och slåss dagarna i ända :) Ibland jätte jobbig så jag hotar med att vräka men inte lyssnar hon inte! :P Busunge. Vecka 29+2 idag också =) Bara 10 veckor och 5dagar kvar till Bf :D

Bäckenuppluckringen har blivit värre, igår trodde jag att jag skulle gå av, fast då har jag väl belastat det alldeles för mycket eftersom det inte vart så förut, men skulle stiga upp ur soffan för att gå på toa men hela undre delen av kroppen ville inte riktigt hänga med. Har inte nåt i höfter eller svank utan det sitter i bäckenet ut mot ljumskarna. Var skit svårt och gå på toa uh! Tobbe var gullig och släppte ut Micco på gården så jag skulle slippa pina ner för trappen för det gick verkligen inte. Läskigt! Idag känns det lite bättre, känns ju fortfarande men jag kan ialla fall gå =)


Nu är det påsk också, va tiden går undan! Undra om man ska "klä ut" sig och skrämma barn ;) hahah nej så får man ju inte göra! Nej vet inte vad man ska hitt på nu..


Nej nu pallar jag inte och skriva mer, kommer väl på nå senare!


Pöösigöll!

Ovido - Quiz & Flashcards