Alla inlägg under maj 2010

Av Nina - 24 maj 2010 13:25

För ett tag sen så slutade jag tycka om helger, jag tyckte dom var sjukt tråkiga och det var bara blää över dom men de har vänt :) Nu tycker jag inte om nätter längre, haha! Men det är bara för att man måste upp och pissa och jag kan inte sova och det är varmt hela tiden, (nej jag klagar inte på värmen) Man har börjat funderat en massa på allt sen är jag jätte trött men kan inte sova endå, värmen är väl för att man har ökad blodvolym eller vad det heter för så fort mina fötter är varma så är det varmt och så har det typ alltid varit. Pissar för en hel arme gör jag! Så drygt, och det är inte "skvätter" haha utan pissar verkligen! Såå intressant or not : P Vill ju kunna sova heeela natten fast det har jag nog inte gjort en endaste gång sen jag vart gravid tror jag men men sova hinner man när man är död :) Veckorna har blivit ensamma då Tobbe jobbar så dom är inte heller sådär jätte roliga, får mycket nytta gjort men det är tråkigt endå, hoppas på att kunna börja med det där körkortet så fort som möjligt men får väl vänta ett tag till då om Bönan får för sig och komma ut :) Men när man väl ploppat så är man ju inte lika handikappad så då kan man ju gå iallafall, saknar faktist det också. Det är ju inte så att jag är rullstolsbunden men kan ju inte gå långa sträckor alls och nu orkar man knappt gå runt kvarteret, haha men så är det. Det är snaart över :D Åh och jeans saknar jag sååå fruktansvärt haha och mina linnen och tröjor, ja heela garderoben som just nu inte används. :) 


Helgen var helt jätte go. I fredags grilla vi hos Linkan. Jag, Racheal, Tobbe och Linkan såklart, dom drack och jag kolla på :) (som vanligt) Fast jag drack jag med fast Festis, mohaha. Efter grillet så kom Martin sen satt vi ett tag sen drog vi till Robin och var där, va inte sådär jätte kul men trevligt :) Efter vi vart där ett par tim åkte jag och Tobbe till hytta till nån Jimmy och Tobbe fick leka lite med Rodney hahaha! Så vi satt där ett tag sen mådde jag inte alls bra och ville hem så det var natt natt. I lördags vart det till Linkan igen och dom tog ett par öl, vi satt hos Linkan ett tag eller ja ute och solade faktist :) och pratade och hade det riktigt trevligt sen gick vi till Micke och satt där, inte alls länge och sholade. Efter det åkte vi in till Linde, det var ju crousing, stavas de så? eh! Där var vi faktist inte heller så länge men trevligt, käkade pizza och stod sedan och kolla på bilarna och folket ett tag sen börja det regna så vädret var ju inte kul så jag och Tobbe åkte hem, vi kom hem runt 23 tror jag så det var bra tidigt (as SKÖÖNT) :D Jag va trött som en kastrull så jag gick och la mig och kolla på film sen dejta jag och John Blund :) Vaknar sen på söndags morgonen och känner mig bakfull ?!?! Haha hade bakfylle mun och grejer, var jätte trött och ont i huvet lite grann då kom jag på att jag var sympatibakfull, haha den ni ;) Så det vart film dag nästan hela dan. Oh just ja, jag lagade köttbullar och potatis med grönpepparsås och lingon<3 och jag gjorde köttbullarna själv, alltså från "grunden". Riktigt bra vart dom förutom att det vart liite mycket peppar men det var riktigt gott ändå! :D Dock vart dom inte runda utan mer 3-kantiga och kanske lite platta. haha men eh spela de för roll, dom ska ju endå sättas i mun :)


Vecka 36+5 är det idag, och ont lite överallt gör det. Förra veckan trodde jag att jag skulle dö. Huh! Fick värsta sammandragningen och trycket i ryggen så jag trodde jag skulle börja grina, det var den längsta sammandragningen jag vart med om! Och trycket i ryggen var inte och leka med, efter det så vart jag jätte trött och konstig i kroppen, va lite halv läskigt. Kände tryck i ryggen bara efter så vet inte riktigt vad det är som håller på. Känner nu att hon ligger jätte långt ner, iallafall känns det så. Ibland tror man att hon ska ramla ut när man kissar, haha! Så hon kanske fixera sig när jag fick så ont? eller så "tränar" kroppen hååårt nu? Ja jag vet inte.. Ont gör det från och till i både ben och rygg och i höftbenen man har vid magen. Bönan får inte plats där inne längre, det är för trångt! I fredags måste hon ha lagt sig på en nerv också för jag fick sjuuukt ont i sidan typ vid levern och det brändes i hela magen och gick ut i benet, därför ville jag hem. Fiiii va ont det gjorde. Svårt och förklara hur det kändes. UUUTT vill jag att hon ska!!!  Nu, snart, när som helst!! Tobbe ska dock vara hemma :) Har tröttnat på det här nu. Vill bli "normal" igen och slippa tänka och vara tung och känna sig som en strandad säl!!! Usch! Jag kommer säkert sakna de sen men det är SEN, nu vill jag inget annat än att bara bli mig själv igen och ha bönan utanför magen iställe..


Oj känns som om det vart ett ganska långt inlägg, hehe så blir det när man bara skriver ner det som kommer upp. Nu ska jag se på film och äta isbitar<3 Oh me lööve ;) 


Nina  Tobbe!


PussilagoOo

Av Nina - 20 maj 2010 15:29

Wiee äntligen känns som att det börjar gå framåt iställe för bakåt :D Gud vad glad jag är, haha! Lyckoruus! Har inte vart nå trams på länge nu vilket är sjukt skönt och har bara fått bra nyheter :D YES! Det är riktigt skönt att allt börjar ordna sig nu iallafall och slippa må dåligt över dittan och dattan för det är inte kul. Så bra som jag har det nu har jag nog inte haft förut och så tacksam för det!<3 Sitter och funderar över vad vi gjorde i helgen men jag kommer inte ihåg :S Haha minnet bra men kort! :)



Vecka 36+1 då, börjar närma sig sakta men säkert, nu för tiden går tiden veeerkligen sakta fast jag trodde jag skulle föda barn häromdagen, fick sjuuuukt ont i magen och världens tryck i ryggen och det höll i sig riktigt länge. Trodde aldrig det skulle släppa och försökte göra allt för att det skulle släppa men icke, sen till slut så släppte det iallafall efter det vart jag jätte trött och konstig i kroppen men det hände inge mer efter det. Huh! Den sammandragningen var inte och leka med och jag vet (det blir bara värre) :S Jag kommer dö, haha. Usch. Men men nån gång ska man ju föda barn också så varför inte nu? Lite sent och ändra sig också kanske, haha. Har andra överlevt gör nog fan jag också :D


Nej nu vet jag faktist inte vad jag ska gå och göra... Hmm, karl lär ju komma hem snart hoppas vi. Han kanske orkar hitta på nå bus :)


Väntan är Ooolidlig!


PussilagoO  

Av Nina - 13 maj 2010 13:01

Ja jag gnäller och jag gnäller och mer gnäller jag tills JAG känner att mitt liv ska gå som det ska för nu gör det inte det. Och det är en jävla massa hormoner överallt!!   Ingenting känns bra någonstans! Antingen skiter det sig eller så är det alltid något annat. Fattig som man är kan man inte göra något åt saken heller förutom att GNÄLLA! Hoppas innerligt att det vänder snart och det gör det säkert när Bönan tittat fram men det är ju ett tag kvar tills det! Och tills hon kommit ut så tänker jag fortsätta gnälla och klaga! Har lust och bara GOOORMA!!!! Synd att man inte bara kan graaaaaoow! Fast mycket högre.. Nej men det där humöret kommer väl tillbaka sen någon gång när något gjort mig glad eller nåt annat roligt händer.. (som om den risken skulle vara stor)



Ah känns redan lite bättre. Tur man har sin trogne vän bloggen där jag får skriva VAD jag VILL och gnälla och klaga hur MYCKET jag vill utan att det ska vara jobbigt, för gillar ni det inte, läs inte ;)

Av Nina - 12 maj 2010 22:15

Åh så godis sugen så jag börjar snart grina! Synd man inte ett k*k körkort annars hade jag handlat! Aggresiv börjar jag bli känner jag, usch usch! Får se om mitt kära skafferi har något att erbjuda så man får tillbaka det där humöret. Jobbigt och vilja ha nå man inte kan få nu!


Jaa, i helgen eller ja i söndags hade vi en shopping dag i västerås. Handlade det sista till bönan som har fattats (det fattas lite lite grann) men har allt som behöver behövas, det viktigaste :) Åkte till Hallsta-Hammar till Tiina och barnen (som jag dessutom avgudar!<3) och mikko och hälsade på och hämtade/köpte vagnen. Kanon fin, jag är ju såå kär i den! :D Hade riktigt trevligt där och tiden går så fruktansvärt fort! Och världens goaste barn, det är inte så att man längtar ännu mer efter sin egen när man träffar dom :D Sen åkte vi vidare till mamma och hälsade på hon och hämtade och fick massa saker så bilen var proppad med saker :) Haha, såg ut som man höll på och flytta. Och till slut åkte vi hem, det vart rätt så sent och jag var helt slut efter det! Puh, hade inge ork eller energi kvar. Så fort jag la huvudet på kudden så somna jag bums, härligt var det!


Och så var man i vecka 35 fulla idag :D Har faktist börjat ångra att jag "gnällt och klagat" så mycket innan om att det är jobbigt osv, haha för NU är det jobbigt. Oh! Har blivit trött och energilös igen, vill typ bara ligga hela tiden! Går ut med hunden en liten promenix och vips så är man så trött att man skulle kunna sova en timme :S helst hela tiden och hela dagarna men det går ju inte och när man ska sova så går det inte, som tex runt 06.00 på morgonen! Då är man pigg allt men inte när man ska men men det är väl så det ska vara, kroppen vill väl "vila upp sig" innan förlossning. Har haft massa konstiga drömmar också nu för tiden, inga otäcka utan bara vääldigt underliga, haha! Börjar bli riktigt nervös också, huh! Hur ska jag klara detta och tänk om och tänk om tankar är det mest hela tiden. Men en förlossning ska jag väl banne mig klara av! Även fast det är mer livet efter man börjar fundera på. Det är ju såå jätte verkligt nu, det är 4 veckor kvar precis på söndag och det är inte lång tid även fast det känns så. Tänk snart är man mamma för livet, det är inget man kan lämna tillbaka när det blir jobbigt eller svårt. Det är lixom min.. :)


Ja mycket tankar och känslor som går runt och runt nu. Inte bara om Bönan utan allt annat också! Körkortet är väl det som gnager mig mest. Tänkte ta tag i det där men måste ha nån och övningsköra med så allt blir rutin och speciellt inne i stan. Men vem?

Jag tror allt skulle vara prima ballerina om man hade just det där kortet!

Hatar och vara beroende av andra, vill klara mig själv på alla vis och inte behöva fråga jämt för det är verkligen inte kul.. 


Nej nu ska jag ner och kolla om det finns nå!

Ont i magen har jag :S


PussilagoO

Av Nina - 4 maj 2010 23:10

Börjar med den gosiga helgen. I fredags (30/4) var det våran ett års dag :D Fick jättee fina rosor av sötast, dom va/är verkligen jätte fina! Nu hänger dom på tork :) Sen var vi bara hemma och gosade och åt godis, vi tänkte åka till örebro på bio men man kunde inte köpa biljetter på nätet så vi tänkte om dom hade stängt, det var ju endå valborg. Va verkligen jätte mysigt fast vi inte gjorde nå speciellt, men det var väl mycket stämningen och så också som gjorde allt.

Älskar dig hjärtat, du är min gudagåva<3


Lördagen var inte heller pjåkig, samma sak där var bara hemma men det var nåt med just den här helgen som jag tycker så mycket om. Kan inte sätta ordet på det. Vi brukar ju vara hemma och inte göra någonting, men "ett års helgen" va speciell. hmm..

Så helgen var riktigt kanon även fast jag inte kan sätta ord på just vad :)


Måndag vart riktigt ensam likadant denna tisdag, hjärtat jobbar och han ligger ute så han kommer hem imorn :D (Äntligen!) Är riktigt tråkigt utan han hemma och riktigt ensam känner jag med, uh :( Det är liksom nåt som fattas när han inte är med mig. Och sen behöver jag han verkligen och det är alltid så när han är borta! gaaah, han måste döda dessa äckel spindlar som vi delar hem med, haha.. Jag hatar verkligen spindlar, jag är inte rädd för dom men tycker dom är grymt äckliga så hela jag ryser och jag vill inte döda dom heller för då ryser jag ännu mer och speciellt om dom är sådär stora o knakar när man dödar dom.. yuu :S Aaa och idag minsann har dom tittat fram, en mellan stor slog jag ihjäl med kvasten, senare när jag kom ner så kryper det en MEGA stor på köksgolvet, yuu! Ryser hela jag! Sen finns det en liten nere på toan. VART FAN KOMMER DOM IFRÅN? Vad vill dom? Tycker inte om och dela hem med dom! Tobbe tycker dom ska leva ("dom gör ju endå inget") puh! nej nej här ska det dödas!Än så länge så länge har jag bara hittat dom där nere, "peppa peppa". Kommer dom upp avlider jag! Den stora som är i köket har jag satt ett glas över och tejpat glaset tills Tobbe kommer hem. Haha ja jag är as töntig men döda dom får någon annan göra. Min karl! Så det blir spindels dömedag imorn, äckel djur! Usch på dom, jag vet inte vad dom vill eller varför dom kommer men hur får man bort dom?

Idag har jag faktist inte gjort mycket alls, tvättat en maskin sen bara legat i sängen och kollat på tv, hela dan och kväll! Tidigare kände jag mig inte alls kry, hade skit ont i ryggen, ont i magen också överallt, gick och frös och va jätte trött :/ Hade ingen energi alls.. Nu har jag bara jätte ont i revbenen och ryggen, vet inte om det ligger en nerv i kläm för tillfället eller så har jag legat dåligt i sängen, fast det brukar jag inte göra men men..


Får se vad resterande vecka har att erbjuda :) I helgen blir det en massa åkande iallafall, ska till V-ås sen Hallsta sen vidare till Arboga. Blir mycket men det är kul och komma ut också :)


Vecka 33+6 är det idag :) 34 imorn alltså. Tiden står still tycker jag, händer inget mer än att det är riktigt trångt där inne och man känner sig som en klumpig flodhäst! (ja när vart flodhästar smidiga?) Allt som hamnar på golvet är riktigt jobbigt, för då måste jag böja mig ner och hhuuuh! Hon ligger iallafall med huvudet neråt och Bm trodde inte att hon skulle flytta sig mer, alltså snurra runt, tror faktist hon har legat sådär sen vecka 32 ? Kommer inte ihåg men ett bra tag iallafall. Så det är ju bra :)


Tebbo Jag älskar dig mer än vad du någonsin har kunnat ana. Du har verkligen fått mig att inse en massa och ändrat mig från den jag va förut. Är så jätte glad att jag har dig, säger det inte så ofta men det är jag verkligen. Du är det bästa som hänt mig<3

Glöm inte det.

Finns alltid här för dig och kommer alltid att göra!

Puss din bara din<3


Nej nu ska jag gå och borsta tänderna och försöka sova så det blir snabbare morgon :)


PussilagoO

 

Skapa flashcards