Alla inlägg under juni 2010

Av Nina - 19 juni 2010 21:52

Det eviga tjatet om det där jävla bröllopet, att man orkar lägga så fruktansvärt mycket energi på några som är ..... mjaa just! Hoppas verkligen svenska folket vaknar snart och inser att det där bröllopet bara är trams! äsch!


Nu har man gått 3 dagar övertid om det nu är så, har faktist kommit på att det finns 2 BF. Iallafall hos dom flesta, det första är ju när man räknar från sista mensen, oftast själv. Om man nu vet sitt datum när man hade det sist förstås och sen den beräkningen man får från rutinultrat. Och det första vi hade var 21 Juni sen när vi var på ultra så vart det 16 Juni, så 16 behöver ju egentligen inte stämma, det kan ju lika gärna vara 21 eftersom Bm på ultra kollar ju hur stor bäbis är och därefter räknar dom ut datumet. Det är ju också få som föder på sitt beräknade datum och dom som gör det, ja dom har ju fått rätt datum :) Man kan ju egentligen inte göra mer än att gissa eftersom det är bäbis som bestämmer när, var och hur. Om inget annat uppstår men det tror jag ni fatta själva. 

Har haft "kännigar" nu i en evighet tycker man. Känningar som många säger att man kan/ska ha fast man behöver ju inte ha känningar alls det kan ju bara hända utan någon som helst varning men det sitter verkligen på hinnan att man ska ha känningar, försöker och få bort tanken! haha. Men den här veckan så har jag haft tryck i svanken och "mensvärk" och då brukar det ju vara nåt på gång, säger dom iallafall men det är ju olika för alla. Kan ju vara förberedelser (jäkligt långsamma tycker ju jag) Men hon kommer ju när hon kommer men när?!?! Haft ont, läckt från bröst, känt mig allmänt underlig då och då och sen tror man att ja nu händer det på natten! Men icke! Är på gränsen till att sluta vänta, det hände ju endå ingenting så varför gå och tro?! Då kan man lika gärna sluta och kommer hon så underbart! Det är både jobbigt och frustrerande och jätte svårt att INTE tänka på även fast man försöker. Men ska iallafall försöka och tänka på annat och sluta vänta, försöka går ju :) Ska bara skriva en sista sak, idag har jag vart jätte hungrig alltså hela dan, jätte konstigt. Men nu tror jag att nåt faktist är på gång eftersom kroppen verkar "ladda upp" med kolhydrater annars kan jag ju inte känna mig så hungrig och äta hela tiden?!


Jaja nog med bäbisar och annat! haha, det är överallt endå. :) Var hos "mormor och morfar" idag för mormor fyllde år :) Grattis till hon! Det vart 3 olika tårtor (mums!) Första var smörgås tårta, alltid lika gott:D sen vart det någon annan med bär också jäätte god och till sist nån sötare tyckte jag som smaka apelsin, den var med god men inte lika iallafall inte enligt mig. den var så söt också kanske var mycket de. Men alltihop var ju förstås gott och jätte mättande :D Trevligt som vanligt, fast det kändes jätte konstigt för varken Sofie och Daniel eller Sanna och Micke var där respektive barn förstås, så det var så tyst och lugnt jämfört med hur det brukar vara när det är kalas. Det var så tomt på nå vis :/ Fast nästa kalas så är det iallafall en unge som härjar :D Men man är så van att alla är med så det vart lite konstigt. Vi åkte hem sen nån timme senare och Tobbe höll på och pillade röjsågen? och jag som inte visste alls vad jag skulle göra eftersom jag nu förtiden knappt kan göra något förutom att för det mesta vara, tänkte att jag skulle ta bort maskrosorna på plattorna vi har på gården och sätta ut bordet och dom stolarna vi har kvar ;) Vi börja men fick gå in eftersom det börja regna, efter bara en jätte liten stund inne så sluta det och solen kom fram igen! snicket! Då hade iallafall jag redan tappat lusten så det vart att åka till affärn och köpa chips och åka hem och lägga sig framför tvn och svulla och ja, det har jag också gjort! Haha Fick tvinga Tobbe och ta några st iallafall men resten har jag svept i mig, helt sjukt. Har inte ätit en hel chipspåse på jag vet inte hur länge och det känns lite dumt med tanke på HUR mycket jag ätit idag, huh! Hoppas på att bli normal snart för detta börjar bli lite läskigt.

I veckan har det inte hänt mycket alls, jo Sara, Jimmy och Lisa var här och hälsade på igår :D det var riktigt kul, tok länge sen jag träffa dom! Man ser ju aldrig Sara längre eller träffar henne för den delen så det var kul att för en gång skull få besök och träffas :) Har ju inte kunnat vara så rörlig jag så mest folk som får komma och hälsa på mig. Nu är det ju ingen förutom Sara fast det var oftare förr.. Men men.


Mjaa nej nu ska jag hoppa in i duschen, mina händer är nu så varma så jag har tjockis fingrar igen.. haha tjockis som man är. Saknar min Micco också. Får ta och hälsa på han inom en snar framtid.. :)



Nog med detta!

PussilagOo

Av Nina - 16 juni 2010 09:56

Bäbis vill inte komma! Har haft kännigar sen förra fredan, varje dag har det varit nåt som fått en att funderat och det är dessa kännigar "man ska ha" innan bäbis kommer som man läst och hört överallt men inte vår, hon kanske förberedder sig men det går fruktansvärt låångsamt. Vill bli normal igen! Inatt var det konstigt faktist, kunde vakna av att jag hade ont i ryggen, gick och kissa och efter det fick jag sammandragningar och låg och vänta på att dom skulle bli kraftigare men det vart dom inte eftersom jag somna. Så höll det på hela natten men inget hänt! Är lite frustrerad av att det gör ont osv men att det inte blir mer! Det verkar vara många som väntar och börjar bli otåliga så inte bara jag :)  Har gett upp med att "försöka få igång" de nu ska jag bara inte göra någonting utan bara vänta (kanske de som behövs). Vill inte gå längre men kan ju inte dra ut na, så får hoppas hon kommer den här veckan iallafall. Jag tänker inte gå längre än en vecka, det vägrar jag då får Bm eller doktorn gör vad dom vill förutom och snitta mig för o få ut denna envisa lilla! Fast skulle jag vara där inne så skulle nog inte jag heller vilja komma ut, är ju alldeles för bekvämt där inne :)


Det har inte hänt någonting alls sen förra veckan, har bara vart hemma. Det längsta jag sträckt mig är till svärmor sen har det bara vart hemma och donat.

Nej nu ska jag kika runt på annat, får se om nåt händer..



PussilagoO

Av Nina - 9 juni 2010 15:12

Tiden har gått relativt fort även fast man inte tycker det på dagarna, men när man tänker bakåt så har det faktist gått fort, nu är det bara EN vecka kvar till BF och jag ber till gudarna att jag ska slippa gå över tiden! Vill verkligen inte men inte mycket man kan göra åt om man skulle. Var hos Bm idag för sista gg på kontroll och allt var kanon :D Eftersom att det var sista gg så kolla man blodsocker också och det var bra+blodtryck och det har vart bra under hela graviditeten, har inte haft nå problem med det. Det enda som jag har haft det var att järnen va låga förut så jag fick äta järntabletter men dom har jag knappt ätit eftersom jag glömt dom. Har nog inte ätit dom på dom 2 sista veckorna iallafall och innan så kom jag ihåg dom kanske var tredje dag så så mycket kan jag inte ha behövts till de heller. Det beror nog på mycket av vad man äter också. Fröken ligger fixerad och klar, neråt med huvudet har hon legat sen vecka 32 tror jag men nu var huvudet "fast" eller vad man ska säga så nu är det bara och vänta ut henne, har märkt att det inte bara är jag som börjar/är otålig många andra också :) Det tycker jag är kul att det inte bara jag som är ivrig och väntar! På ett dygn känns det som att man har blivit 1 ton tyngre, känner mig jätte tung numera, huh! Det är verkligen jobbigt att gå sen har jag sånt tryck neråt så hoppas nåt börjar hända snart. Tycker det händer saker hela tiden men inte rätt saker, haha eller det jag vill ska hända! Har fått värsta tjockis händerna också och kan inte använda mitt ena armband, det sitter för tajt. Fast har inte blivit så tjock runt vader eller fötter så skönt de, Fast det är ju en vecka kvar :)


Min karl har nog världens goaste morföräldrar (vet inte vad jag ska kalla dom) brukar säga mormor och morfar men det är ju inte mina :) Hade problem med att komma in till stan igår eller fixa det till idag kanske man säger eftersom Tobbe jobbar, svärmor hade ingen bil och "mormor och morfar" skulle till tandläkaren (dom hade tid samtidigt som jag) men så ringde Tobbe imorse till mig och sa att "mormor och morfar" hade ändrat tandläkaren så dom kunde köra in mig. HUR gulligt är inte det då?! Vart nästan rörd imorse, Dom hade ju inte behövt göra de eftersom jag tänkte ta bussen så jag skulle ju ha kommit in men nu gjorde dom de :) JÄTTE snällt och inte många skulle göra något sånt!

Är så glad och lycklig över att jag träffa en sån underbar karl som jag gjort och ännu bättre med en sån underbar familj! Allihopa är super goa och jätte snälla och jag är verkligen lyckligt lottad som får "tilhöra" den!<3 Min dotter kommer ha den bästa familjen nånsin!


Mamma: Jag älskar dig och är glad att jag har dig, skulle aldrig klarat mig utan dig. Bättre än dig kan man inte ha!   



Det vart ett känslomässigt inlägg det här. Det är bra och skriva vad man tycker ibland om andra alltså, dom kanske inte vet det och jag är inte den bästa på att säga det heller så jag skriver det och hoppas på att dom läser det :) Är riktigt lycklig över det jag har och kommer få och skulle inte göra något för att förlora det. Det enda som fattas nu är att mamma flyttar närmare sen blir allt helt perfekt :D


Nu ska jag gå in i sängen och lata mig igen, är ju så fruktansvärt trött nu för tiden så bäst och vila medans man kan :)

Invänta bäbis också!


Hare bra

PussilagOo !

Av Nina - 6 juni 2010 20:36

Oh så skön dag det vart. Har vart i Smedsjön och fiskat hela dan eller inte jag Jonatan och Tobbe fiska och jag sola :) Vi var där 2ggr idag, först imorse sen nu senare på kvällen. Va hemma nån timme på dagen och åt och vila lite från solen. Jonatan fick fisk men hade lite problem och dra upp den men det gick :) Jag har bränt mig på knäna, mest på högra knät. Men men man får skylla sig själv. Har världens snyggaste bränna på bena också, haha halva bena bara, fram på men inget på vaderna ^^,  Vet inte hur jag ska lyckas fixa det där, kan ju inte ligga på mage och sola precis, får hitta på nåt annat sätt helt enkelt :) Härligt har det vart iallafall!



Jaha i morn blir det ensamt igen när hjärtat börjar jobba igen, fast han kommer hem som tur är så det blir bara ensamt på dan, hinner jag städa och dona medans han är borta. Går betydligt mycket lättare när han inte är hemma :)


10dagar kvar till Bf då, gaah fast jag hoppas och önskar att hon vill komma tidigare, hon får komma tidigare :) Fast jag har en känsla av att jag kommer ha den där "turen" och gå över tiden! Usch. Vill inte men finns inte mycket att göra åt. Nu när man närmar sig förlossning har jag märkt att det är förlossningar överallt på nåt sätt, är dom inte på tvn så är det nån annanstans. Det är överallt så det är inte så lätt att inte tänka på de. Ibland får jag konstig känsla i kroppen, typ som ett litet illamående och sen känns det som att hon ibland "ramlar" längre ner. Nu den här veckan har jag haft rätt mycket sammandragningar, tror jag faktist inte haft så mycket sammandragningar under hela grav. Dom har kommit så tätt också. Ja vi får hoppas fröken får för sig att komma nu här snart..


Snart ska jag till min goooosiga säng och kolla på film :)


PussilagoO

Av Nina - 3 juni 2010 12:45

Så skriver man här igen. Har inte skrivit på ett tag pga att vi inte haft något internet, åskan slog ut modemet i lördags när vi va hos svärmor då Jonatan vart tonåring ;). Gick rätt fort och få ett modem endå som tur var, vissa kan det ju ta upp till 2veckor innan dom får sina. Undra vad vi mer gjorde i lördags? hmm.. Har blivit så senil på sistone lr haha har jag väl alltid vart iofs. Vi gjorde nog inge speciellt :) 

I söndags åkte vi in till förlossningen för och kolla mitt blodtryck, var riktigt skumt. På morgonen innan vi åkte fick jag en konstig huvudvärk, som var både i huvet och ovanför ögonbrynen, först skulle jag läsa sms på telefon men det gick inte, hälften av texten lixom bara försvann och jag vart alldeles stirrig, gick och la mig i sängen och tog en alvedon och hoppades på att det skulle gå över, efter en stund kom Tobbe in och vi skulle åka till hans pappa och fixa nå på bilen, då jag inte fick fram några ord och var helt vimsig :S Jag hitta inte orden! Men gick upp i allafall och mådde verkligen inte bra. Satte mig i bilen och blundade bara, försökte få bort tryckte vid ögonbrynen. Fick fortfarande inte fram nå ord. Kom till Tobbe's pappa och jag bara satt och blundade, riktigt läskigt var det. Efter en lång stund så släppte trycket ovanför ögonbrynen och huvudvärken släppte mer och mer så Tobbe tyckte vi skulle åka till örebro och hämta startpaket eftersom vi inte gjort de. (o jag tror han vart lite orolig så han ville vara nära sjukhuset, gulle :) Så vi åkte in till babyproffset, huvudvärken satt kvar men inte så ont, efter de gick vi in på LP sen käka vi på Max och då kom huvudvärken tillbaka. suck! Ringde in till förlossningen och kollade vad dom tyckte vi skulle göra och dom tyckte vi skulle åka in och kolla mitt blodtryck så det gjorde vi, låg där inne 2 tim kanske. Dom kolla blodtryck och sen fick jag ligga med ctg, det var ingen fara där men dom skicka mig med remiss till medicin på akuten så vi fick gå ner dit och där var det ju hur drygt som helst! Fick sitta där först och vänta en stund sen komma in för att dom skulle kolla blodtryck, temp och ta blodprov. sen ut igen med en kateter i armen och vänta och vänta sen kommer det en sköterska och visar oss till ett rum där vi fick sitta och VÄNTA ännu längre! Gaaah ! Tillslut kom doktorn och jag skulle upp till röntgen och kolla om jag hade fel i huvet ^^, Det kunde ha vart en liten blödning eller något annat man inte skulle ha det var därför dom på fl skicka mig ner, hade såna konstiga symtom också. Åkte upp dit och det tog 2 min gick ner igen tillbaka till akuten och fick vääänta, vänta i en evighet seeen kom doktorn och satt 3 min och sa att allt såg ut som det skulle och det var ingen fara så vi fick åka hem, skulle ta alvedon och vila och sova massor. Klockan var väl 01.00 någonting när vi fick åka hem, allt som allt tog det 7tim på sjukhuset, för att få veta att det inte var nå fel men man ska ju vara försiktig med sånt där utifall att det är någonting. Dumt och ignorera om det skulle vara nåt.


Vecka 38+1 idag. Bara 13 lååånga dagar kvar :) Hon får ju jätte gärna komma lite tidigare om hon vill, haha gör inte mig något. Vill verkligen inte gå över tiden, tänker inte gå över tiden heller fast det skulle ju inte förvåna mig om man skulle. Det har väl inte kommit nå nya "känslor" vad jag märkt, bara ont här och där (det tar aldrig slut) Är det inte det ena så är det det andra. Sen att man känner sig som en strandad valross, det gör ju inte saken bättre ;) Förra veckan tror jag det var då fick jag en kraftig samandragning men det var också bara en. Men den var inte och leka med huh! Haft små sammandragningar sen igår, har tillomed vaknat av dom en gång inatt så idag känns det lite i magen. Vill ha stooooora smärtsamma! haha, vill ha skruttan så fast endå är det gosigt att hon är där inne med sina rörelser och "personligheten" där inne. Hoppas hon kommer snart och jag har lite tur och slipper gå över tiden :) Tycker synd om dom som ska vara gravida över sommaren, huh! Speciellt nätterna om man inte har ett svalt sovrum då, det har då inte vi! Men man får inte klaga på värmen när den äntligen är här, vi får köpa oss en fläkt bara :D


Nu har Micco vart borta ett tag och det märks verkligen, saknar honom nå fruktansvärt! Enda som är skönt är att man slipper gå ut när det regnar och att man slipper oroa sig men endå, min plutt<3 Tur att han har det bra ialf :) Trivs hos sin fodervärd, han har en liten sådan också som han tydligen gillar massor :) En rottis tjej har han ju också :) Skönt för han och ha nån i sin egen "storlek". Ska åka och hälsa på han när skruttan kommit så dom får bekanta sig med varann.


Helgerna har börjat gå ruskigt fort medans veckorna har börjat gå sakta, fast det är väl för att Tobbe jobbar och jag inte har någon och prata med eller vara med. Lite tråkigt kanske men snart kan jag ialf röra mig till mamma oftare :)


Det känns som om det här inlägget vart ganska långt, fast det var ju ett tag sen man skrev så.. Nu ska jag fortsätta försöka tjata ut min bäbis och kolla runt lite :)


PussilagoO

Ovido - Quiz & Flashcards