Alla inlägg under augusti 2010

Av Nina - 26 augusti 2010 12:11

Har tänkt och blogga jätte länge, har också loggat in men (bortförklaring) min lilla vaknar jämt och det är drygt och skriva med en hand. Men jag gör det nu! Hon är grym på att vakna när hon Inte ska vakna. Min lilla socker kringla.


Novelia har lärt sig massor på dom här veckorna jag inte skrivit, har skrivit upp dom så jag kommer ihåg det :) 23-24 Juli log Novelia åt pappa första gg när han lekte med nappen, as söt. Jag missa de typ hela tiden, hann se då och då. 28 Juli log hon åt mamma utan att mamma gjorde nåt för första gg :D Man blir varm i hela sig själv när det händer nåt sånt där. 3 Aug börja Novelia "prata" :)

I måndags vart Novelia 2 mån :D Det firade hon med att skratta på riktigt och länge. Pappa var riktigt kul och jag hann filma så det alltid finns :D Novelia tycker pappa är roligast i världen :) Jag har försökt få henne och skratta likadant men hon har skrattat en gång och det var bara haha? Mamma är inte lika kul. Men underbart är det iallafall. Älskar och se dom 2 ihop när dom håller på och busar. Mina älsklingar! Blir helt varm och gosig när man ser dom 2 :D Finns inget bättre än min lilla familj!<3

Novelia har växt ur sina 50 byxor på längde också, har jag märkt. Hon ser lite ut som en tönt ;D haha! Hon är min tönt.


Konstigt det där med att vara mamma, man märker dom små små nya grejerna och man blir super glad över dom fast för andra kanske det inte är så big deal, men för en annan är det de.


Sommarn försvann rätt fort så vi har inte gjort nåt speciellt. Köpt en ny spis, fast det kanske jag redan berättat? lr var det diskmaskinen? Ah strunt samma! Älskar vår nya spis iallafall, den kan verkligen laga mat :D


Skaffat en till katt också så nu har Diva en kompis igen när fröken behagar att komma hem. Nu fattas bara hon sen är allt bra igen :) Mycket bra saker har hänt på sista tiden så nu är det bara att hon kommer hem som är kvar och en miljon men det är en annan femma =)


Fick veta en tråkig grej igår, att min barndomskompis, som jag halvt växte upp med eftersom jag var bästa kompis med hennes stora syster. Hon har dött :/ Hon har haft cancer rätt så länge och hon slutade väl att orka kämpa emot. Hemskt är det! Hon var bara 15 år gammal! Livet är bra orättvist, För orättvist! Kände inte henne på samma sätt längre, har inte pratat på flera år men har följt henne/familjen genom hennes stora systers blogg. Skänker massa styrke kramar åt familjen. En tanke till dig gumma lilla.

Rest in peace 


Nu är min bäbis missnöjd, Just ja, nya ljud har kommit också :0)

PussilagOo

Av Nina - 5 augusti 2010 22:39

Hinner inte skriva blogg, fröken vaknar så fort jag loggar in, får bli imorn när hon sover om det går .. :)

Skapa flashcards