Alla inlägg under november 2010

Av Nina - 27 november 2010 23:37

Det är verkligen det! Förut hatade jag att vara själv, var så "översocial" så vara själv var ett av de värsta som fanns men nu älskar jag att vara själv. Njuter riktigt när jag är alldeles själv, tänker lite mycket men det är sånt man får leva med. Gillar't! Får vara i vilken stämning eller humör jag vill utan att någon störs av det. Behöver inte störa mig av nåt heller, bara vara jag helt enkelt! Jag och ett glas vin :)(Vuxenpoäng!)



Jahaja, har kommit på att jag vill "hitta" min syster. alltså hennes nr. Det fanns i min gamla telefon som tyvärr bara försvann. Jag hitta mina 2 kusiner på facebook väntar bara på att dom ska acceptera mig där så kanske dom kan ta redan på vart min syster håller hus. Och för er som inte vet så har jag faktist en sån även fast man inte kan tro de. Har i princip levt som att Tiina och Jonna är mina systrar, dom tog lixom "rollen" när min egen inte har funnits där.. Någon gång. Tiina och Jonna har Alltid funnits där! Hela mitt liv både utanför och innanför magen :) Tacksam för det såklart! Har klarat mig bra utan henne men nu när man fått barn som inte ens hon vet om så tänker man lite annorlunda. Vill bara berätta de för henne och se hur hon reagerar om hon bryr sig och skulle lägga energi på det. Hon är ju trots allt min syster, den biologiska vad det ska ha med saken att göra ? Enligt mig behöver man inte ha samma föräldrar för o känna dom starka banden, ialf inte från min sida. Men jag går inte och kallar alla för systrar för dte om ni tror de. nej nej! Finns 2 pinglor till de :) Om inte min syster vill/bryr sig överhuvudtaget så är hon lika värd som min far, alltså inte mycket alls. Sån har jag inte, har aldrig heller haft. Han var någon som hade den rätten att kalla sig pappa fast han aldrig levde upp till det, inte tror jag att han brydde sig om det heller. Så tragisk människa, ja det var han. "men han var din pappa" men det var han inte? Ska inte en pappa bry sig jämt ? Inte när han själv tyckte och kände för det? Ska man då inte vara mer rädd om sitt barn ? Han visste ju fö fan inte ens hur gammal jag var/är! Hur hade han rätten till att kalla sig pappa ?! Jag tycker det är riktigt orättvist! Och sedan ska han komma och gå som han själv ville, han har nog aldrig torkat en tår från min kind när jag faktist saknade honom! Han kom aldrig när jag önskade det! När han kom och fanns försvann han lika fort igen. Och sen bara kunde han försvinna helt från jordens yta! Då var det fan nog för mig, är man så jävla feg att man inte träffar sin dotter på 10år eller pratar med henne (då 6år) då kan du lika gärna dö! För då är du inte värd något annat. Hade så gärna bara sett hur du såg ut efter 18år supande och bara slänga ALLT mitt SKIT på DIG, precis ALLT du gjort och ALLT jag känt för dig! Kanske hade sett på saker helt annorlunda då, undrar vad jag hade gjort för att Inte få göra det och vad jag hade gjort för att förtjäna just det som du gjort, varför jag inte fanns..



Livet är bra orättvist för vissa men inte sitter jag och tycker synd om mig själv jag hade ju min ängel till mamma, mitt berg att luta mig emot! Hon klara det fast hon hade jobbigt själv med sin sjukdom och allt. En stark kvinna! Älskar dig för det!


hoppade lite från dte ena till det andra men det behövdes också komma ut :)

Ja nu fick ni ta en del av mina innersta tanka och känslor lite grann. Inte ofta :)Och nä har aldrig påstått att jag skriver bra men jag hoppas på att bli bättre, vill det iallafall ;)

Av Nina - 24 november 2010 12:37

Imorse släpade vi iväg oss till Bvc för och kolla om Nov fick sin spruta eller sprutor kanske man säger men bvc tanten vågade inte ge henne den riktigt än då Nov fortf hostar rätt mycket, men det gjorde mig ingenting. Hon skulle få den när vi skulle dit på 6månaders koll och det ska vi den 9e Dec och det är ju bara ca 2 veckor dit?. Vi vägde och mätte iställe :) Vi brukar gå dit varannan vecka, men förra veckan kändes onödigt om vi ändå skulle dit idag. Men iallafall, Novelia vägde 7850g nu och var 68,5cm lång så stoor tjej :) Och det känns verkligen ;) Måste nog öka träningen snart så man orkar bära henne.


Skriver kanske mer ikväll, ska gå och städa nu så det blir lite nytta här hemma :)


Heippa!


Har mamma sagt att jag kan sitta själv? Det kan jag, titta!

 

Av Nina - 24 november 2010 00:56

Haha ja just ;)

Är himla seeg, har tänkt flera dar att nu jäklar ska jag uppdatera bloggen men det har icke hänt, men blivit smart nog att fatta att jag inte ska tänka så för då blir det inte.

Tänkte på en massa Innan jag börja blogga och tänkte att jag skulle slösa min lilla tid här (även fast jag ska sova!) Men nu vart det helt tomt igen, som vanligt då.

Har väl inte hänt mycket här hemma. Jag och Novelia har vart/är sjuka. Börjar bli bättring som tur är. Vi åkte på världens förkylning, samtidigt!

Mamma: snor i ton, ont i halsen, hostar, fryser(feber), ont i huvet, allmänt tung.

Grodungen: Snor i kilo, ont i halsen vet jag inte?, Hostar, feber, men energi hade hon ibland, vissa stunder. så den helgen som var, var vi bara hemma och var sjuka. Men nu börjar båda bli friska :) Yeej!! inte tid eller lust med detta! Jaha idag? (23nov) Vart Fröken Johnsson hela 5 mån!! Så såå stor är hon nu :) Måste skryta lite med att hon har ju gått i gåstolen nu en månad? och har redan fattat att när hon fastnar någonstans så backar hon och går åt sidan eller något annat håll :D Min inteligenta unge! Haha.Sen har hon börjat gjort massa tokiga saker med tunga och mun nu när hon varit så täppt och inte kunnat andas igenom näsan. haha ska försöka filma henne och lägga upp någon dag om jag kan. :)Hon har vart duktig ändå fast hon varit så sjuk och knappt kunnat andas, tycker det är lite läskigt när det är så och msn ksn ingenting göra. Imorn eller idag om någon timme ska vi till Bvc och Nov kanske får sin 5månaders spruta om dom anser att hon är tillräckligt frisk så hoppas hon mår ännu bättre imorn. Annars skjuter vi bara upp det, inge mer med det. Ihelgen ska jag försöka göra nåt kul och mysigt med min familj, känner att det faktist är dags och göra något igen. Känns fortf helt knäppt och säga familj :) Det är Min familj dessutom!<3 Nej nu ska jag nog sova, behövs! kommer vara jätte trött imorgon.


Stör mig fortf på vissa som tror dom är prakt morsor och tror sig vara bättre än andra, dessa människor går mig riktigt på nerverna! Dom skriver en sak men menar en helt annan. Hotar med att polis anmäla varenda grej som hon får emot sig (kommer snart inte bli betrodd om hon nu gör de) och för förtal MEN är INTE ett dugg bättre själv utan kan fläcka ur sig både det ena och det andra om och till andra. Och det stör mig att speciellt mammor ser sina barn som ägodelar har sagt det förr och säger det igen! Det är barn, människor inga jävla prydnadsaker!! Dessutom är man Alltid 2 om och göra ett eller två eller tre barn! Fatta det någon gång! Och har man inte vart hos en spermabank och fått sperma så har ungen/ungar Alltid EN pappa!! Fast det har dom iofs ändå men nu menar jag att spermabank så skriver dom ju ifrån sig rätten till pappa eller nåt i den stilen. Så tro inget annat! Och nej man kan inte bara skaffa "en ny" pappa till sina barn. Det är ju helt sjukt. Och det är oftast dom mammorna som känner sig svikna och är svartsjuka som håller på såhär med att den riktiga pappan får inte träffa sitt/sina barn och tror sig skaffa en ny som kan vara pappa.

Och detta kan jag skriva om, om och om igen..

Blir så trött och stackars barn som blir lidande av detta.


Aaa just, våra kära spöken höll på och skrämma mig idag när jag stod i duschen det lixom knackade till i dörren lät det som och sedan att någon stod i badrummet, ja ni vet som typ när man står i duschen och gubben står och borstar tänderna. Så kändes det. hmm..


Ha och det var mitt avslut.. hmh! Nä--!

Här kommer den :)

Crazy baby!!

  Kör på katten och sedan följer efter han.. :)     

Min fina sitter och myser efter badet med sin super fina handduk, vart lite trött i ögat.<3

Av Nina - 12 november 2010 15:37

Sitter och funderar och jag har nog tappat bort mig själv.. Igen. Allt jag vet är vad jag ska göra varje morgon, jag kliver upp, gör flaska, mata lilla, går ner, byter blöja, hämtar ved och börjar plocka och städa. Men sen då ? Vad vill jag? Vad kan jag? Vad ska jag göra sen? Ingen aning! På dom senaste dagarna har jag börjat tänka och känna att jag måste ha ett intresse igen. Ha nåt att göra mer än att bara vara mamma och städa huset. Men vad ? Älskar att vara med Novelia, det är inte de. Jag måste ha nåt att göra, som jag tycker om, som jag har för mig själv om man säger. Som inte inkluderar "mammahet" eller hem. Ja ni förstår nog. För jag kan ju inte vara ensam om det ?

Hur hittar man sig själv och det man vill göra ?




Meningen med livet vet jag redan men sen då ?

Av Nina - 12 november 2010 14:53

Sitter här och just nu gör jag ingenting, har plockat lite men började må illa så var tvungen och sätta mig. Hade huvudvärk och skit igår så hoppas jag inte håller på och blir sjuk. Det vill jag inte! Usch.. Novelia ligger och sover, har hon gjort i 2 timmar, kanske håller på och bli sjuk hon med eller så är hon bara trött. Kommer dagar då hon kan ligga och sova hela dagarna. Vill hon sova ska hon få göra det också.

Va jätte kul hos svärmor och Peter igår för Felicia var där (Nov's kusin) och Felicia blir sådär super glad när Novelia kommer i hennes närhet :) Det är så fruktansvärt sött och Novelia tycker om och är glad och se flis också. Dom busade och skrattade så mycket igår, helt galna :) Och jag hade självklart igen kamera med mig.. som vanligt när något kul händer.


Nu ska jag och Novelia mysa och hoppas på att illamåendet går över..

 

Av Nina - 11 november 2010 12:49

Vi va på Ma-pa gruppen imorse som varje torsdag förutom förra, då var det ingen. Men nu är det som vanligt igen. Gjorde ett kort till T från Nov på farsdag sen :) Nu är vi hemma och Nov sover och jag sitter här, ska snart börja plocka undan lite, som jag alltid gör. Invänta T sen ska vi hem till svärmor och Peter för Peter fyller år idag :) Grattis till han! Så det blir tårta idag igen, haha.. Kommer rulla fram om det fortsätter såhär :D


Nej nu ska jag gå och plocka innan snutta vaknar.

Av Nina - 10 november 2010 21:42

Hormoner är ju alltid trevligt! Inte! Hatar't! Blir så sjukt irriterad av det minsta.. bläää. Ska gå o lägga min skit unge och mig i sängen och sova.


Va tidigare hos Fredrik&Racheal och fikade eftersom Fredrik (Linkan) fyller 25 år idag :D Hurra hurra hurraaa

Av Nina - 10 november 2010 16:39

Ja det är ju det. Novelia vill numera inte sova längre utan gå upp. Hon vaknar vid 09.00-09.30 och jaa jag vet att det är rätt så länge ändå därför skrev jag nästan ;) Ja igår så var jag duktig och uppdaterade Dop inlägget men jag tror vi börjar om och gör rätt från början.

Söndagen den 7 November döptes Novelia Helena Johnsson i Guldsmedshytta kyrka =) Gudföräldrarna eller faddrar som det heter nu förtiden var: Tiina, Sofie och Daniel och man kan ju nästan räkna med lilla Felicia också för hon stod med :). Tack för att ni ville vara gudföräldrar, det var super kul :) Tack till svärmor och Sofie som hade bakat och donat, hade inte klarat det utan er. Tack för att alla kom och för alla fina presenterna också =) Hela dagen var super bra, Novelia vaknar på ett jätte bra humör och det håller i sig hela dagen även fast hon var trött. Hon sa inte ett pip i kyrkan, jag trodde hon skulle tycka att prästen var skum och hällde vatten på hennes huvud men icke :) Så duktig! *Stolt mamma* När vi fika satt hon med en stund men sen vart hon trött och somna och sov en stund sen var hon upp igen och lika glad nu som innan! Kanon var det! Och jag fick gosa med mina gravida goospinglor, 2 st var dom ;) Så nu sitter man och väntar på bäbisar så man kan mysa :D


Här kommer några bilder..

         

Ovido - Quiz & Flashcards