Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Åh min bäbis //_sjukhus kan vara sjuukt tråkigt!

Av Nina - 4 mars 2010 21:21

I Tisdags var vi hos barnmorskan på kontroll det första efter ultraljudet och kolla värden och så, stack mig i armen och tog säkert 3 liter blod av mig :) haha. Duktig var jag som överlevde ! Allt var bra med värden och blodtryck men jag har såna där vita saker i kisset som man brukar få när man fått urinvägsinfektion så hon skulle skicka in de på analys. För man kan tydligen ha urinvägsinfektion utan och veta om det, det brukar oftast gravida få och då behöver man inte ha nå symtom så man kan gå med det länge. Hade jag ingen aning om men men.. Skulle börja och äta järntabletter varannan dag också, det var lite dåligt med de. Senare samma dag så kommer vi hem och jag lägger mig i soffan uppe i datarummet framför datorn och får jäätte ont i ryggen, hade ont tidigare på höger sida men jag trodde de va att jag legat illa på natten. Men i allafall, får skiit ont i ryggen och undrar vad fan som hände nu, försökte ligga, sitta men inget gick! Kolla på outsiders och sedan skulle jag gå ner och tända en eld då jag utbrast i gråt i trappen för då kan jag lova att det gjorde ont men baar på höger sida, Tobbe va inte hemma utan hade åkt och träna med Robin. Försökte få det och sluta på olika vis men det gick icke! Satt vid kökbordet och funderade på om jag skulle ringa nån, fast visste inte vem, barnmorskan eller doktorn? Fick sedan numret till förlossningen i örebro av Tina för det är tydligen dit man ska ringa när alla gått hem häromkring. Ringde in sa vad jag hete osv och hur ont jag hade. Då hade jag haft ont i 2 timmar. Dom sa att det var bäst att åka in och kolla vad det kan vara och så att inte bäbis far illa av det! Det är ju det sista man vill, så livrädd för de! Tobbe kom hem nästan precis när jag lagt på luren med Tina efter jag pratat med dom på förlossningen så vi åkte in på en gång och det har nog aldrig varit längre till Örebro som det var då! Kom in och dom satte oss i ett rum, fick lämna kissprov och sen satte dom Ctg på magen för o höra bäbis. Fick ha det där i ungefär 20 min så att dom vet att allt är bra sen efter ett tag så kommer hon in med blodprovs grejer! ONEJ! ekade i huvet på mig. Inte igen! Hjärtat börjar gå i 180. Hon kolla blodkärlen på båda armarna och säger att vi kan ta de på höger eftersom min barnmorska tog på vänster samma dag. Snällt av hon. Sen sätter hon igång och Tobbe håller mig i handen, hihi! Andra flaskan eller vad man kallar det, gick huuur trögt som helst och där ligger jag och lider! Till slut fick hon de hon skulle ha! Tacka fan för det för det gjorde ont! Sen går hon iväg och ska säga till doktorn och komma, och jag tänkte ju att det skulle ta flera timmar men det gjorde det inte :) As skönt! Hon kommer in med ultraljuds apparaten och ska kolla bäbis :D det är jag med på! Först vaginalt jääättee pinsamt men det går ju, då såg det ut som h*n vinka. man såg då huvet bara och sen tog h*n upp handen :) Sen gjorde hon ultra på magen också för och se att det är normalt med fostervatten och nåt annat så fick se våran igen :D :D Allt var kanon! Och vad stor h*n har blivit!! Fick ligga där ett tag till sen kom hon in och sa att allt var bra med bäbis och att vi kan åka hem och vänta på att min barnmorska ringer om provsvaren om urinvägsinfektionen eftersom det är nog den som krypit upp i njuren. Fick med mig alvedon och att jag skulle ta det lugnt. 2 timmar tog det och vara på sjukhuset och det enda positiva va och se och höra bönan :D

Onsdag: Gick in i vecka 25 :D Tiden går relativt fort den, härligt är det! va sängliggandes heela dagen och det var varken skönt eller speciellt kul. Kom på att det är bara fruktansvärt skönt och ligga i sängen när man inte får ligga där! Min söta Tobias va så go och tog hand om mig :) Det är därför bloggen vart uppdaterad idag eftersom jag inet orka vara uppe. hände inte så mycket mer.

Torsdag: Har känt mig någorlunda piggare än mot dom andra dagarna och inte lika ont. sköönt! Men inte så att jag kan springa som jag vill. Men men kanske ska ta det lugnt och faktist inte springa så mycket så man blir frisk istället för o vara "sjuk" för så kul är det faktist inte. Blir såå rastlös i kroppen när man inte rör sig. nej sängliggandes är ingenting för mig! Vi får hoppas barnmorska ringer imorn om dom nu hitta nå fast svårt och tänka mig att dom inte gjorde eftersom hon såg bara på stickan att det inte va som det ska, bara dricka massa tranbärsjucie och kissa och hoppas på att det går över på det viset. (Sara säger att det är bra:).

 

Och tack alla gosiga människor som bryr sig :) Kul och veta att det är några stycken ialf :O) <3

 

 

Nej nu blir det och kolla runt på nätet lite :)

 

Schululu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards