Alla inlägg under september 2010

Av Nina - 30 september 2010 13:10

Jag blir så sjukt irriterad på folk, ska verkligen inte en vuxen människa tåla liite kritik Utan att någon av hennes kompisar Måste skriva något snällt till henne så hon inte börjar grina=? Låt henne höra lite grann och det är ju inte ens elak? Folk säger/skriver ju bara vad dom tycker. Det är varenda gång jag sett att alltid någon måste "skriva emot" om ni fattar vad jag menar! Gaaah, kompisar ska vara ärliga och säga vad dom tycker och tänker om saker och inte bara dalta heeeela tiden! Skärp er fö fan! Det är skillnad på och ha 10 ungar än 1. Hur skulle hon överleva?

Sen får jag nästan damp anfall på dom mammor som tror dom Äger barnen och låter inte pappa få träffa och ha sina barn för att man inte är tillsammans/är osams av någon anledning DET ÄR INTE BARA ERT BARN!!!! Utan pappan hade ni inte haft någon unge/ungar! Och det är absolut inte någon j-vla ägodel så sluta bete er som om det vore det. Det är bara dom här stackars barnen som lider av er dumhet! Och förresten skaffar man barn med någon som redan har barn får man fan skylla sig själv, barnet fanns där innan du, innan ert gemensamma och det betyder att han/hon också ska få vara en del av det liv ni delar eller nu era/erat barn j-vla idiot! Jag undrar hur fan man är riktigt funtad i huvudet när man tänker på det viset ni gör. Ni är anledningen till att mammor blir ragator mot pappor som skaffar nya även fast den nya kan vara hur go som helst! Blir vansinnig på er! Usch för er stil. Och stackars era små barn!



Nu fick jag ur mig det :) Nu till roligare saker. Hade Kickan och Vanessa på besök från Lör till Tis, och Majja och Jack från Mån till Tis :D Riktigt kul och trevligt var det. Kul och ha er här! Roligt när barnen är i ungefär samma ålder och kan växa upp tillsammans. Jag, Tobbe, Kickan och barnen åkte till kopparbergs marken i söndags och handlade massa strumpor och annat :) Träffade Racheal och Linkan där också och Tobbe lekte lite med Linkan och åkte karusell och grejer. Hahaha! ;) Trevligt, men kallt och jätte mycket folk. Läskiga människor finns det i ståndena också :) Hahah huuuh! Följer efter en och viskar i örat..

Idag var jag och Novelia och svärmor/farmor på Ma-Pa gruppen. Vi har missat det eftersom vi har vart sjuka och vaccination och sånt i vägen men nu var vi där och Novelia tyckte det var jätte kul och super intressant och vara där med alla barn, Hon ville själv vara med och gå och leka men snutta är för liten och gå. Men hon missat inget för det. Trodde ögonen skulle torka ut på na :) Hon hann inte ens äta eller vart hungrig där, hon power nappa lite när vi fika sen vakna hon och var igång igen. Nu sover hon i sittern efter att ha ätit. Söt unge! Så glad och härlig!:D Så nästa torsdag ska vi dit igen och nu vet jag vart det är också :0)


Nej nu ska jag plocka lite medans snutta sover, måste börja elda också. Har börjat bli så kallt numera.


Älskar min härliga Novelia, Du gör verkligen min dag! 



  All Kärlek Till Dig Och Inget Annat!

Av Nina - 23 september 2010 12:03

Min flicka börjar bli stoor, redan 3 månader och tiden bara rusar förbi, hänger inte med alls. Det var ju nyss hon kom. Hon fick sin vaccination idag och hon var så duktig så! Mest jag som var nervös och ledsen, hon var bara ledsen medans dom spruta in det där i benet och vart lite chockad. Tog inte lång tid innan hon vart glad igen och börja prata. :) Stolt mamma!<3 Hon har börjat prata massor och med människor, tillomed dom hon inte träffar så ofta :) I förrgår tror jag det var så sov Novelia runt 10 tim utan och vakna, fick en chock när jag vakna och var tvungen och kolla om hon andades. Och det gjorde hon ;) Kommer nya grejer hela tiden. Älskart!<3

 

Annars händer det ingenting, samma sak nästan jämt. Ska försöka komma till det där ma-pa gruppen någon gång och träffa lite folk, har ju missat det nu när jag vart sjuk osv.. Nästa vecka blir det kul :) Får se när mamma kommer också, dags för hon och hälsa på.

Nej nu ska jag väl gå och göra nå nytta någonstans..

 

Grattis till Sofie som fick körkortet idag!:D Inte ett dugg avundsjuk ;)

 

PussilagOo

Av Nina - 15 september 2010 14:18

Now I know we said things, did things, that we didn't mean
And we fall back into the same patterns, same routine
But your temper's just as bad as mine is, you're the same as me
When it comes to love you're just as blinded
Baby please come back, it wasn't you, baby it was me
Maybe our relationship isn't as crazy as it seems
Maybe that's what happens when a tornado meets a volcano
All I know is I love you too much to walk away
though
Come inside, pick up the bags off the sidewalk
Don't you hear sincerity in my voice when I talk?
Told you this is my fault, look me in the eyeball
Next time I'm pissed I'll aim my fist at the drywall
Next time there won't be no next time
I apologize even though I know it's lies
I'm tired of the games I just want her back
I know I'm a liar if she ever tries to f**kin' leave again
I'ma tie her to the bed and set this house on fire
Just gonna

Av Nina - 15 september 2010 13:02

Min dotter är absolut det bästa som har hänt mig, skulle aldrig vilja byta ut mot något annat. Livet som mamma är underbart men också så otroligt tungt/svårt och jobbigt, livet bredvid mamma livet ska ju helst inte komma in på mamma livet och det kan ibland bli svårt. Tycker jag. Just nu är Livet heelt upponer men Novelia får inte påverkas av det. Ni fattar nog hur jag menar som är mammor själv. Jag har blivit sjukt känslig sen jag vart mamma, känner inte alls igen mig längre. Har blivit något jag aldrig velat. Det är jobbigt och få allting och gå ihop och det tar tid men tålamodet finns inte där och då blir det oftast bara fel. Allt går fel om man inte andas och man glömmer det lätt. Att bara stanna upp, andas och bara lyssna även fast det bara är tyst. Har fått ångest också, det hade jag inte förut förutom fylleångset men det fick man ju skylla sig själv. Nu är det ångest om man inte hinner plocka i diskmaskin eller inte orkar dammsuga övervånningen för att man bara vill sitta en stund. Livet är inte lätt men samtidigt så underbart, för när man tittar på sin dotter och hon svarar med ett leende så känns allt så värt just för de leendet.

Men man måste ta hand om sig själv men man kan lätt känna sig undanskuffad och bortglömd eftersom man tar hand om andras behov hela tiden och känner att man inte får sina fixade och de bygger upp en frustation och man blir en bitter fitta mest hela tiden. Sen gör man bara saker i ren vana och frustation. Jag hatar de och vill hitta mig själv någonstans där jag glömt.

 

Tror det inte kommer fixas, det sluta funka. Jag tror vi tröttna helt enkelt! Är det försent än?`

  

 

True Love Never Dies... Right? 

Av Nina - 11 september 2010 14:15

Tok länge sen jag ens loggade in här, hmh. Mycket och göra och ingen tid. (*bortförklarinagr igen)... Jobbigt är det. Mycket och lite har hänt, har haft en massa onda tankar så har inte velat skriva sen var jag utan dator en stund förra veckan till den här veckan och då kom det upp massor, konstigt! Jaha, det har väl hänt en del, Novelia lär sig nya saker hela tiden, tror de var i förrgår då hon börja suga på sin överläpp, hahaa. Börat både prata och skratta mer :) Häromdagen när vi skulle duscha, så klev jag in i duschen med henne i famnen och hon börjar asgarva, verkligen skrattar och skrattar :D  Men jag vet inte åt vad, för hon tittade mot väggen och korgar vi har hängandes i taket :) Tokiga unge. Hon vet också vart sina händer är nu.. i munnen :D Sen grepar hon mer och har börja tyckt att sina tår är jätte intressanta. Sötare och sötare för varje dag blir hon :D

 

Jag har hunnit fylla 20 också, nu var det ju 11 dar sen men ändå :) Gammal och grå börjar man bli :P Vi var på inflyttningsfest förra helgen hos svärmor :) Det var trevligt och väldigt varmt :) Höll på att mörda Tobbe på natten för vi sov kvar där eftersom Tobbe drack. Han sov på en sida av soffan och jag sov på en och tro på f*n att han nästan lyckas krypa över på min sida med huvudet, han tar iallafall alla kuddar och ligger på och drar timmerstockar ! Morr på han! :P Novelia låg i sin lift och sov heeela natten :P Ja just, det har hon också börjat gjort :) Sova hela nätter, har hon gjort i typ 2 veckor nu. Somnar runt 23.00 och vaknar inte förens runt 06.00 Har hänt att hon sovit till 08.00 men då har hon lagt sig senare :) Sen har det väl inte hänt så mycket, bara vart hemma och myst :) Vart dunder förkyld efter helgen och låg med 38,5 graders feber, snor, hosta och halsont mån-tis. Vart bättre sen så nu snorar man och hostar bara, men tråkigt. Jo men Jack&Majja var ju hos oss 30-31 aug så spenderade min födelsedag med dom :) Det var jätte mysigt och barnen var ju tok söta ihop igen. Berättar mer om det sen :)

 

Tror jag ska slinga håret idag faktist, vet inte vilken färg bara. Ni får gärna ge förslag :)

 

PussilagoO

        

Ovido - Quiz & Flashcards