Alla inlägg under juli 2010

Av Nina - 25 juli 2010 23:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nina - 23 juli 2010 14:39

Vet inte vad jag ska skriva om men ska slänga in en grej som "alla" (dom flesta som jag sett) bloggare gör :) Hahaha!


Dagens outfit ;)


  Haha Boxarn!  

Mitt fina<3


Rör du min dotter så ska jag se till att din död ser ut som en olycka ;)

Av Nina - 20 juli 2010 11:08

Nu ka jag skriva igen medans skrutt unge sover :) Hon gillar inte att jag sitter vid dator tror jag för varje gång jag sätter mig här så blir hon kinkig och ska sitta/ligga i famnen och då går det ju inte och skriva blogg så man år passa på medans man kan. Igår var vi till bvc och mätte och vägde och oj vad skruttan växer :O  Hon väger nu 5020g och är 57cm lång och det var bara 10 dar sen vi var där sist :O:D Snart går och pratar hon sen är det dags och flytta hemifrån :O Tiden går så fruktansvärt fort-! Helt sjukt.


Nu har jag ju glömt vad jag skulle skriva, hade massor i min hjärna som ville ut men inte nu längre (blev störd i mitt skrivande av en bäbis)

Kan iallafall skriva om i söndags då jag fick ett underbart besök av Tiina, hennes dotter Emilia (världens sötaste) Jonna och hennes Wille och Ella(hund) :D Och det var super kul, var länge sen jag träffa Tiina och Emilia och det var jääätte länge sen jag träffa Jonna så det var riktigt kul. Emilia är ju bara Såå söt, tycker om hon.. massor! haha ska kidnappa den ungen nån gång ;)<3 Tiden gick så fort när dom var här så kändes som om dom bara sa hej och sen hej då. Men men får se till och träffa dom snart igen. :) Åh just ja, i lördags var vi till örebro och köpte en ny diskmaskin också :D En som var hel och allt, haha. Älskar den! Och kökspannan koppla dom äntligen in förra veckan så vi fick varmvatten och bra är den också, håller varmvattnet varmt läänge och det är ju kanon. Det är bara en massa bra saker som hänt :D Ljuvligt! Kommer inte ihåg om jag skrivit nå om kökspannan, haha så ni kanske inte visste att vi skulle ha en ny? eh men nu vet ni att vi skaffat en ny iallafall :) Kommer inte ihåg någonting längre eller längre är det väl inte, haha så senil som man var under graviditeten fast nu är det nästan värre. Så tankspridd hela tiden så vet inte riktigt vad man håller på med och gör. Men men det är väl så det ska vara när man är småbarns morsa ;)


Ja just, det är 4 veckor imorn sen Novelia kom ut fast Novelia blir 4 veckor på fredag, undrar hur det kommer sig? äh jag ska inte ens försöka med sånt.. haha


Nej nu ska jag göra nå annat, jag lyckades uppdatera blogg fast det tog ett tag.

Skriver nog nå igen sen när jag kommer på och hoppas jag inte blir avbryten :P


Älskar min familj<3

Det bästa som hänt mig.


PussilagoO

 

Av Nina - 10 juli 2010 19:37

Kom ju på att vi var hos mamma i veckan också när dom höll på att stöka omkring här hemma. Var mycket trevligt, mamma vart jätte glad då hon fick umgås med sitt barnbarn :) "Mormor och morfar" skjutsa dit oss :O :D SÅ otroligt snällt och gulligt gjort. Åkte dit i måndags morse. As jobbig morgon först, börja med att vi skulle ta 06.15 bussen alla andra tider var så knasiga med 2-3 tim vänte tid osv :S Men den bussen missa vi, somnade ifrån telefon vid 5 för vakna 06.05 SUCK! 2min senare kommer Tobbe in helt yr vaken och ba: du kommer inte hinna till bussen. No shit?!? Haha, det var nåt jag märkte då. Men men Tobbe stressar iväg till jobbet vid 7 och jag och Novelia kollar efter tåget, kollar buss frå hytta in till stan som skulle gå 20 över 7, stressar och hetsar för att hinna. sprang mellan datorn för och boka tåget och sängen för och slänga på Novelia kläder och ta med sig allt. springer ner till busshållsplatsen, kollar på tabellen där då står det att bussfan gick 07.05?!? Lack! Då var jag inte glad, ber Tobbe ringa Mormor och morfar och frågar om dom kan köra in till stan springer hem, dom kommer 20 i 8 då hinns det ju inte in till stan så vi missa tåget också! Inte deras fel dock, klockan gick ju så fort och det tar ett tag och åka in till stan. Kollade efter ett annat tåg men då sa mormor att dom skulle köra då sa jag att det behövde dom inte men envis liten tant är hon :) Så dom körde snälla som dom är. satt och fikade hemma hos mamma en stund innan dom åkte hem igen :) hoppas resan gick bra. Det är alltid en sån irriterande process och åka till mamma för det är alltid nåt som ska strula fast nu ordnade sig, det brukar det göra men så irriterande att det alltid ska bråka innan. Vi var kvar hos mamma till på onsdag, skulle ha vart kvar tills på torsdagen egentligen bara från måndag till tisdag men det vart ändrat. Novelia mådde inge bra hos mamma, hennes ögon svullnade upp och vart röda. Dom håller på att borra hos hennes granne som bor över så det kan ha vart nå damm som kommer därifrån då dom "råkat" borra igenom golvet på toan. Mådde inte heller bra där, blev tung i halsen så svårt och prata och nös nå fruktansvärt, hela tiden! Vi sov med en fläkt som stod i fönstret som blåste in natten till onsdan för jag vågade inte ha Novelia i lägenheten egentligen men vi hade ingen annanstans och sova. Men det gick bra, svullnaden gick ner på natten men kom tillbaka lite sen när vi va i övriga lägenheten. Stackars mamma som måste bo där för Lund bara jävlas och låter dom inte få bo i en annan lägenhet så länge. Tur att man kan ha öppet överallt iallafall så det blir korsdrag så den dåliga luften kommer ut. Fast det var riktigt skönt och komma hem och saknat Tobias massor har jag gjort och gör fortfarande av någon anledning :S Fast stökigt och så är det ju men skönt endå. Älskar mitt hem :D

Glömde bort och skriva det i tidigare inlägget men nu fick ni veta de också..

  Det är en person i Arboga som går och gör bort sig hela hela tiden, trodde inte människan kunde sjunka lägre men det gick visst! Jätte långt ner kunde personen sjunka. Konstig när man tror att en människa redan har kunnat gjort och sagt allt men det visar sig att det kan komma mer. Haha skrattretande är det för det är ju såå sjukt också. Tycker du ska ta och gå vidare i ditt liv och sluta bry dig så mycket om andras (mitt) Det skulle du må mycket bättre av.


Älskar min gosiga lilla familj så otroligt och vill att ALLA ska veta hur underbara dom är! Finns ingenting jag inte skulle göra för er 


PussilagoO

Av Nina - 10 juli 2010 15:38

Mjo var ett tag sen igen jag skrev här. Skulle skriva igår och i förrgår osv. Men varje gång jag loggar in vill skruttan gosa eller äta eller nå annat :) *bortförklaringar* :) Så nu passar jag på, fast nu är det iställe helt tomt i huvet, hmh! Kan skriva om igår iallafall. Vi var till Bvc första gången med Novelia eller vi då menar jag, jag, Novelia och svärmor/farmor :) Skulle väga och mäta. Skruttan hade gått upp ca 2 hekto igen (när vi va hos Bm för sista gg så hade hon gått upp ca 2hekto och då vägde hon 4500g) nu vägde hon 4720g och var 55cm lång :D Duktig var hon som vanligt! Vart lite arg när hon skulle mätas, tyckte inte om att bli utsträckt sådär, skruttunge :P Liten är hon men hon styr hela världen<3 Sen var det massa frågor och lite info som man fick med sig hem. Fick add droppar eller vad dom heter hem också som ska börjas när fröken är 4veckor :) Hon är redan 17dagar gammal, va fort det har gått! Och nya grejer händer hela tiden. Novelia har vart stark i nacken enda sen hon föddes men blir bara starkare och starkare för varje dag, hon kan tillomed stå på benen och hålla upp sig själv :O :) Sen rör hon på huvet jätte bra när hon tittar runt! Helt otroligt att hon kan så mycket redan fast hon är sådär liten. Hon har börjat sprattla med benen och "slåss" mer också =) Så duktig vår lilla!


Efter Bvc åkte vi hem till svärmor och var där hela dan, Felicia och Sofie var också där :)(Novelias kusin och faster) Felicia var så söt och snäll mot Novelia, klappa henne jätte försiktigt och gosa. Så mysig! Kommer nog bli bra kompisar dom där när Novelia blir lite större och kan leka. Var riktigt trevligt och umgås med alla :) Tobbe kom och hämta oss på kvällen sen.


Ser ut som en bombnedslag här hemma, håller på och byter panna sen har dom borrat i väggen för och se om vi kunde sätta i kamin och det har dammat.. MASSOR! Överallt! Så nästa vecka ska dom sätta dit kökspannan och då blir det städa städa städa överallt och hela tiden så allt damm försvinner, tur det inte är på övervåningen också.


Nej nu vet jag inte vad jag ska skriva mer eller om vad så får se nästa gång jag skriver :) ska försöka skriva oftare eftersom man glömmer bort det man ska skriva sen.



Älskar min 2  

PussilagoO

Av Nina - 2 juli 2010 14:23

23 Juni 11.29 var då mitt liv fick en helt ny mening. Vårt älskade och efterlängtade hjärta kom ut. Novelia föddes Onsdagen den 23 Juni, kl: 11.29 och vägde 4355g och var 53cm lång. Det finaste jag sett. Trodde aldrig man kunde älska något så litet så mycket och så fort! Det är/var verkligen en boost och föda barn. Vart nästan lite i chock tillstånd när jag låg där med henne på magen så det tog kanske 5min innan jag börja fatta nåt. Och min Tobbe, så underbar under hela förlossningen, fanns och stötta och var precis helt underbar! Ser dig på ett helt annat sätt än innan på ett positivt vis. Älskar dig mest av allt, jag kunde aldrig ha fått bättre. Tack för att du finns<3

Sen Novelia kom ut så har jag inte kunnat låta bli att titta på henne eller att ta på henne :) man tröttnar aldrig och jag skulle kunna hålla på i en evighet.

Livet har fått en helt ny mening, en som slår allt i världen! Hon är det finaste och det bästa som någonsin kunnat hända. Kan bara säga att allt är så fruktansvärt underbart just nu och kommer nog vara lääänge :D Jag glider bara runt på mina små rosa moln och bara tackar att just JAG fått sån underbar familj!


Novelia och Tobias,

det finns ingenting jag INTE skulle göra för er!<3



Ja livet som mamma trodde jag aldrig skulle vara såhär men underbart är det, som bara den :) Idag är Novelia 9 dagar gammal. Tiden har gått jätte fort tycker jag, var som igår hon kom ut. Har vart fullt upp :) Man känner att man inte hinner med så mycket även fast hon sover så när pappa kommer hem brukar jag passa på och plocka undan osv men man vill egentligen inte. Skulle bara kunna stirra på henne hela dagarna och inte göra något annat :D Trodde dessutom att det skulle vara mycket svårare och vara mamma men det är det ju inte heller. Det mesta eller i princip allt går automatiskt. Jag som satt livrädd för att jag inte skulle klara av det men det gör jag, i allafall försöker göra så gott det går :) 

Nej nu ska jag kika runt lite medans jag har lusten att sitta här, inge kul och sitta vid datorn längre så sitter mest korta stunder..



Jag tänkte skriva om förlossningen sen en annan dag. Nu har jag inte lust :)

PussilagoO


 

Innan vi åkte hem från bb :)<3

Älskling 10min gammal  

Ovido - Quiz & Flashcards