Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Ah ja vad säger man.?

Av Nina - 10 mars 2010 15:21

Jag känner mig typ trött på allt men endå inte eller jo. Vill att nåt ska hända!! Man hittar på saker eller bara nånting! Vad f*n som helst. Tiden bara rinner förbi fast det inte händer nå kanske just därför man är så trött på det också! Inte att tiden rinner iväg utan att man aldrig gör nåt förutom det vanliga man gör vartenda j*vla dag!! Släpper lite på inre aggresioner, börjar bli fullt nu :) Nej usch på nästan allt! Sommar och böna vill jag ha! Körkort också såklart, det ska jag försöka ta nu innan bönan kommer! Men sånt får man ju se om det blir som  man planerat!  Brukar ju aldrig bli så men man kan ju alltid hoppas...Härligt väder har det vart och är iallafall så nå positivt är det ju! Börjar bli bättre i njuren också, det är kanon. Äter antibiotika nu så det ska tydligen få det att försvinna. Va hos doktorn igår och lämna prover och där sa han att jag hade blåskatarr så det var ju inte så farligt och anledningen till att jag har ont i njuren är för att jag är gravid så det kan trycka på lite osv. Gick mycket fort där så det var också skönt! Duktig har jag blivit på att lämna blodprover också, riktigt stolt över mig själv! :D Sköterska som tog blodet av mig såg en spark också :) Tyckte jag var coolt. Trodde inte hon skulle lägga märke till att bönan sparka men det gjorde hon och glad vart hon också :) Hehe! Kul var väl de. Ne så nu har jag gjort slut med alvedonen och börjat med antibiotikan och vatten iställe. :)



Ja då var man i vecka 26 idag då :D Tycker tiden går sakta när man tittar framåt men sen när man tittat bakåt då har tiden bara rusat iväg, konstigt det där.! Sparkar och slåss nästan hela tiden :) Inte mycket h*n är stilla inte. Tycker det känns som att h*n har kortare o kortare "vilopauser" för varje vecka som går. Men härligt är det! (ibland dock). Nu ska inte jag sitta och säga att graviditet är helt perfekt för det är det inte, har gormat en hel del ibland då det kan vara jobbigt och obehagligt. Det är inte många kvinnor/flickor som säger negativa saker om graviditet har jag märkt, det är för det mesta bara mys och gos hela tiden. Förutom att man kan ha lite ont i ryggen och så men det täcker man med - Jaa men det är sååå mys och gosigt. Man älskar inte eller är en sämre mamma för att man säger något negativt om graviditet UTAN att täcka över det med massa gos och mys. Det är faktist inte det lättaste och vara, finns massor av negativa saker om graviditet. Finns också meeer positivt men det vet ni ju tydligen redan! Kan bli fruktansvärt irriterad på folk som inte säger fel eller nackdelar om det, du är fortfarande INTE sämre för det!


Nu har jag "luftat" lite. Haha tur man har blogg så man kan göra sånt..


Hejs hejs

 
 
Johanna

Johanna

7 april 2010 16:28

Vad skönt att höra att det finns fler som faktiskt vågar tycka att det kan vara riktigt jobbigt att vara gravid, för jag håller fullständigt med dig, det är inte bara frid och fröjd!

http://Skrotan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards