Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Hellu igen.. Vädrar om blivande mammor =)

Av Nina - 17 mars 2010 21:28

Det var ett tag sen man skrev här igen, annars brukar jag ju smita in med nåt under veckan men nu har jag inte haft lust. Jag har faktist inte haft lust till någonting alls. Bara velat legat under täcket om jag hade fått välja men men såna veckor kan man också ha, fast konstigt nu när våren och grejer börja komma. Det tar bara sån j*vla tid innan allt ska ordna sig hela tiden!! Blir så trött, det händer ju ingenting! Gaah blir galen och hoppas det vänder snart. Har inte gjort mer än vanligt heller, bara vart hemma. Så tråkig är jag! Imorgon ska jag däremot till mamma en sväng och umgås med henne och åka till V-ås och kika lite. Fast det blir på fredag innan jag åker hem igen :) Så vi får hoppas det är kul men det blir det nog och att det inte blir så jobbigt och gå med tanke på min bäckenuppluckring som har börjat känts ännu mer ( ja det är alltid nåt! :) Men får vila en massa och hänga på kundvagn eller nåt sånt. haha. Sen är det "kalas" i helgen så lite har man och göra iallafall. 


Vecka 27 nu då, tiden bara går :) bra de, för nu börjar det kännas på tyngd att man är gravid också. =) Det har inte hänt så mycket nytt förutom att man blivit större så vet inte mer vad jag ska skriva, det sparkas och slåss hela dagarna o halva nätterna. Jobbigt som f*n ibland, skiter i vad andra gravida säger. Ni får tycka att jag är världens sämsta blivande mamma. För jag tycker att graviditet inte bara är massa mys o gos! För det är det inte men ni vill bara inte erkänna att graviditet är också jäkligt jobbigt!!! Jag har blivit SÅ irriterad på alla man läser om eller pratar med för det är verkligen så att 80% av alla blivande mammor MÅSTE sluta sin mening med "- ja men det är ju sååå mysigt också". Vad är problemet? Man älskar inte sitt barn mindre. Iallafall inte jag! Även fast jag klagar på min bäbis ibland att hon är skit jobbig! Sen säger inte jag att alla har pain in the ass graviditet med illamående, svullna fötter, bristningar, ömmande bröst osv. Alla har olika och man är ju fortfarande lika glad över sin lilla/lille därinne ändå oavsett graviditet men man FÅR säga att dittan och dattan med de och de är jobbigt ibland. Har f*n inte hört en enda blivande mamma som sagt det. Helt ärlig har faktist inte gjort de!


Sen ska jag bara säga till alla idioter som tror sig vara bättre än andra att det är ni verkligen inte! Snarare tvärtom, så ta o trippa ner på jorden och inse att ni faktist inte är ett dugg bättre kanske tillomed sämre än andra!


Nej nu orkar inte jag skriva mer, ska kolla på Ballar av stål :D


Pusshejs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards