Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

En vecka kvar!! :D

Av Nina - 9 juni 2010 15:12

Tiden har gått relativt fort även fast man inte tycker det på dagarna, men när man tänker bakåt så har det faktist gått fort, nu är det bara EN vecka kvar till BF och jag ber till gudarna att jag ska slippa gå över tiden! Vill verkligen inte men inte mycket man kan göra åt om man skulle. Var hos Bm idag för sista gg på kontroll och allt var kanon :D Eftersom att det var sista gg så kolla man blodsocker också och det var bra+blodtryck och det har vart bra under hela graviditeten, har inte haft nå problem med det. Det enda som jag har haft det var att järnen va låga förut så jag fick äta järntabletter men dom har jag knappt ätit eftersom jag glömt dom. Har nog inte ätit dom på dom 2 sista veckorna iallafall och innan så kom jag ihåg dom kanske var tredje dag så så mycket kan jag inte ha behövts till de heller. Det beror nog på mycket av vad man äter också. Fröken ligger fixerad och klar, neråt med huvudet har hon legat sen vecka 32 tror jag men nu var huvudet "fast" eller vad man ska säga så nu är det bara och vänta ut henne, har märkt att det inte bara är jag som börjar/är otålig många andra också :) Det tycker jag är kul att det inte bara jag som är ivrig och väntar! På ett dygn känns det som att man har blivit 1 ton tyngre, känner mig jätte tung numera, huh! Det är verkligen jobbigt att gå sen har jag sånt tryck neråt så hoppas nåt börjar hända snart. Tycker det händer saker hela tiden men inte rätt saker, haha eller det jag vill ska hända! Har fått värsta tjockis händerna också och kan inte använda mitt ena armband, det sitter för tajt. Fast har inte blivit så tjock runt vader eller fötter så skönt de, Fast det är ju en vecka kvar :)


Min karl har nog världens goaste morföräldrar (vet inte vad jag ska kalla dom) brukar säga mormor och morfar men det är ju inte mina :) Hade problem med att komma in till stan igår eller fixa det till idag kanske man säger eftersom Tobbe jobbar, svärmor hade ingen bil och "mormor och morfar" skulle till tandläkaren (dom hade tid samtidigt som jag) men så ringde Tobbe imorse till mig och sa att "mormor och morfar" hade ändrat tandläkaren så dom kunde köra in mig. HUR gulligt är inte det då?! Vart nästan rörd imorse, Dom hade ju inte behövt göra de eftersom jag tänkte ta bussen så jag skulle ju ha kommit in men nu gjorde dom de :) JÄTTE snällt och inte många skulle göra något sånt!

Är så glad och lycklig över att jag träffa en sån underbar karl som jag gjort och ännu bättre med en sån underbar familj! Allihopa är super goa och jätte snälla och jag är verkligen lyckligt lottad som får "tilhöra" den!<3 Min dotter kommer ha den bästa familjen nånsin!


Mamma: Jag älskar dig och är glad att jag har dig, skulle aldrig klarat mig utan dig. Bättre än dig kan man inte ha!   



Det vart ett känslomässigt inlägg det här. Det är bra och skriva vad man tycker ibland om andra alltså, dom kanske inte vet det och jag är inte den bästa på att säga det heller så jag skriver det och hoppas på att dom läser det :) Är riktigt lycklig över det jag har och kommer få och skulle inte göra något för att förlora det. Det enda som fattas nu är att mamma flyttar närmare sen blir allt helt perfekt :D


Nu ska jag gå in i sängen och lata mig igen, är ju så fruktansvärt trött nu för tiden så bäst och vila medans man kan :)

Invänta bäbis också!


Hare bra

PussilagOo !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards