Direktlänk till inlägg 19 juni 2010

Hoppas det är sista gg jag uppdaterar om grav..

Av Nina - 19 juni 2010 21:52

Det eviga tjatet om det där jävla bröllopet, att man orkar lägga så fruktansvärt mycket energi på några som är ..... mjaa just! Hoppas verkligen svenska folket vaknar snart och inser att det där bröllopet bara är trams! äsch!


Nu har man gått 3 dagar övertid om det nu är så, har faktist kommit på att det finns 2 BF. Iallafall hos dom flesta, det första är ju när man räknar från sista mensen, oftast själv. Om man nu vet sitt datum när man hade det sist förstås och sen den beräkningen man får från rutinultrat. Och det första vi hade var 21 Juni sen när vi var på ultra så vart det 16 Juni, så 16 behöver ju egentligen inte stämma, det kan ju lika gärna vara 21 eftersom Bm på ultra kollar ju hur stor bäbis är och därefter räknar dom ut datumet. Det är ju också få som föder på sitt beräknade datum och dom som gör det, ja dom har ju fått rätt datum :) Man kan ju egentligen inte göra mer än att gissa eftersom det är bäbis som bestämmer när, var och hur. Om inget annat uppstår men det tror jag ni fatta själva. 

Har haft "kännigar" nu i en evighet tycker man. Känningar som många säger att man kan/ska ha fast man behöver ju inte ha känningar alls det kan ju bara hända utan någon som helst varning men det sitter verkligen på hinnan att man ska ha känningar, försöker och få bort tanken! haha. Men den här veckan så har jag haft tryck i svanken och "mensvärk" och då brukar det ju vara nåt på gång, säger dom iallafall men det är ju olika för alla. Kan ju vara förberedelser (jäkligt långsamma tycker ju jag) Men hon kommer ju när hon kommer men när?!?! Haft ont, läckt från bröst, känt mig allmänt underlig då och då och sen tror man att ja nu händer det på natten! Men icke! Är på gränsen till att sluta vänta, det hände ju endå ingenting så varför gå och tro?! Då kan man lika gärna sluta och kommer hon så underbart! Det är både jobbigt och frustrerande och jätte svårt att INTE tänka på även fast man försöker. Men ska iallafall försöka och tänka på annat och sluta vänta, försöka går ju :) Ska bara skriva en sista sak, idag har jag vart jätte hungrig alltså hela dan, jätte konstigt. Men nu tror jag att nåt faktist är på gång eftersom kroppen verkar "ladda upp" med kolhydrater annars kan jag ju inte känna mig så hungrig och äta hela tiden?!


Jaja nog med bäbisar och annat! haha, det är överallt endå. :) Var hos "mormor och morfar" idag för mormor fyllde år :) Grattis till hon! Det vart 3 olika tårtor (mums!) Första var smörgås tårta, alltid lika gott:D sen vart det någon annan med bär också jäätte god och till sist nån sötare tyckte jag som smaka apelsin, den var med god men inte lika iallafall inte enligt mig. den var så söt också kanske var mycket de. Men alltihop var ju förstås gott och jätte mättande :D Trevligt som vanligt, fast det kändes jätte konstigt för varken Sofie och Daniel eller Sanna och Micke var där respektive barn förstås, så det var så tyst och lugnt jämfört med hur det brukar vara när det är kalas. Det var så tomt på nå vis :/ Fast nästa kalas så är det iallafall en unge som härjar :D Men man är så van att alla är med så det vart lite konstigt. Vi åkte hem sen nån timme senare och Tobbe höll på och pillade röjsågen? och jag som inte visste alls vad jag skulle göra eftersom jag nu förtiden knappt kan göra något förutom att för det mesta vara, tänkte att jag skulle ta bort maskrosorna på plattorna vi har på gården och sätta ut bordet och dom stolarna vi har kvar ;) Vi börja men fick gå in eftersom det börja regna, efter bara en jätte liten stund inne så sluta det och solen kom fram igen! snicket! Då hade iallafall jag redan tappat lusten så det vart att åka till affärn och köpa chips och åka hem och lägga sig framför tvn och svulla och ja, det har jag också gjort! Haha Fick tvinga Tobbe och ta några st iallafall men resten har jag svept i mig, helt sjukt. Har inte ätit en hel chipspåse på jag vet inte hur länge och det känns lite dumt med tanke på HUR mycket jag ätit idag, huh! Hoppas på att bli normal snart för detta börjar bli lite läskigt.

I veckan har det inte hänt mycket alls, jo Sara, Jimmy och Lisa var här och hälsade på igår :D det var riktigt kul, tok länge sen jag träffa dom! Man ser ju aldrig Sara längre eller träffar henne för den delen så det var kul att för en gång skull få besök och träffas :) Har ju inte kunnat vara så rörlig jag så mest folk som får komma och hälsa på mig. Nu är det ju ingen förutom Sara fast det var oftare förr.. Men men.


Mjaa nej nu ska jag hoppa in i duschen, mina händer är nu så varma så jag har tjockis fingrar igen.. haha tjockis som man är. Saknar min Micco också. Får ta och hälsa på han inom en snar framtid.. :)



Nog med detta!

PussilagOo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards