Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

23 Juni det bästa datumet i mitt liv! Gliider runt på mina rosa moln..

Av Nina - 2 juli 2010 14:23

23 Juni 11.29 var då mitt liv fick en helt ny mening. Vårt älskade och efterlängtade hjärta kom ut. Novelia föddes Onsdagen den 23 Juni, kl: 11.29 och vägde 4355g och var 53cm lång. Det finaste jag sett. Trodde aldrig man kunde älska något så litet så mycket och så fort! Det är/var verkligen en boost och föda barn. Vart nästan lite i chock tillstånd när jag låg där med henne på magen så det tog kanske 5min innan jag börja fatta nåt. Och min Tobbe, så underbar under hela förlossningen, fanns och stötta och var precis helt underbar! Ser dig på ett helt annat sätt än innan på ett positivt vis. Älskar dig mest av allt, jag kunde aldrig ha fått bättre. Tack för att du finns<3

Sen Novelia kom ut så har jag inte kunnat låta bli att titta på henne eller att ta på henne :) man tröttnar aldrig och jag skulle kunna hålla på i en evighet.

Livet har fått en helt ny mening, en som slår allt i världen! Hon är det finaste och det bästa som någonsin kunnat hända. Kan bara säga att allt är så fruktansvärt underbart just nu och kommer nog vara lääänge :D Jag glider bara runt på mina små rosa moln och bara tackar att just JAG fått sån underbar familj!


Novelia och Tobias,

det finns ingenting jag INTE skulle göra för er!<3



Ja livet som mamma trodde jag aldrig skulle vara såhär men underbart är det, som bara den :) Idag är Novelia 9 dagar gammal. Tiden har gått jätte fort tycker jag, var som igår hon kom ut. Har vart fullt upp :) Man känner att man inte hinner med så mycket även fast hon sover så när pappa kommer hem brukar jag passa på och plocka undan osv men man vill egentligen inte. Skulle bara kunna stirra på henne hela dagarna och inte göra något annat :D Trodde dessutom att det skulle vara mycket svårare och vara mamma men det är det ju inte heller. Det mesta eller i princip allt går automatiskt. Jag som satt livrädd för att jag inte skulle klara av det men det gör jag, i allafall försöker göra så gott det går :) 

Nej nu ska jag kika runt lite medans jag har lusten att sitta här, inge kul och sitta vid datorn längre så sitter mest korta stunder..



Jag tänkte skriva om förlossningen sen en annan dag. Nu har jag inte lust :)

PussilagoO


 

Innan vi åkte hem från bb :)<3

Älskling 10min gammal  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards