Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

Ja just, kom på..

Av Nina - 10 juli 2010 19:37

Kom ju på att vi var hos mamma i veckan också när dom höll på att stöka omkring här hemma. Var mycket trevligt, mamma vart jätte glad då hon fick umgås med sitt barnbarn :) "Mormor och morfar" skjutsa dit oss :O :D SÅ otroligt snällt och gulligt gjort. Åkte dit i måndags morse. As jobbig morgon först, börja med att vi skulle ta 06.15 bussen alla andra tider var så knasiga med 2-3 tim vänte tid osv :S Men den bussen missa vi, somnade ifrån telefon vid 5 för vakna 06.05 SUCK! 2min senare kommer Tobbe in helt yr vaken och ba: du kommer inte hinna till bussen. No shit?!? Haha, det var nåt jag märkte då. Men men Tobbe stressar iväg till jobbet vid 7 och jag och Novelia kollar efter tåget, kollar buss frå hytta in till stan som skulle gå 20 över 7, stressar och hetsar för att hinna. sprang mellan datorn för och boka tåget och sängen för och slänga på Novelia kläder och ta med sig allt. springer ner till busshållsplatsen, kollar på tabellen där då står det att bussfan gick 07.05?!? Lack! Då var jag inte glad, ber Tobbe ringa Mormor och morfar och frågar om dom kan köra in till stan springer hem, dom kommer 20 i 8 då hinns det ju inte in till stan så vi missa tåget också! Inte deras fel dock, klockan gick ju så fort och det tar ett tag och åka in till stan. Kollade efter ett annat tåg men då sa mormor att dom skulle köra då sa jag att det behövde dom inte men envis liten tant är hon :) Så dom körde snälla som dom är. satt och fikade hemma hos mamma en stund innan dom åkte hem igen :) hoppas resan gick bra. Det är alltid en sån irriterande process och åka till mamma för det är alltid nåt som ska strula fast nu ordnade sig, det brukar det göra men så irriterande att det alltid ska bråka innan. Vi var kvar hos mamma till på onsdag, skulle ha vart kvar tills på torsdagen egentligen bara från måndag till tisdag men det vart ändrat. Novelia mådde inge bra hos mamma, hennes ögon svullnade upp och vart röda. Dom håller på att borra hos hennes granne som bor över så det kan ha vart nå damm som kommer därifrån då dom "råkat" borra igenom golvet på toan. Mådde inte heller bra där, blev tung i halsen så svårt och prata och nös nå fruktansvärt, hela tiden! Vi sov med en fläkt som stod i fönstret som blåste in natten till onsdan för jag vågade inte ha Novelia i lägenheten egentligen men vi hade ingen annanstans och sova. Men det gick bra, svullnaden gick ner på natten men kom tillbaka lite sen när vi va i övriga lägenheten. Stackars mamma som måste bo där för Lund bara jävlas och låter dom inte få bo i en annan lägenhet så länge. Tur att man kan ha öppet överallt iallafall så det blir korsdrag så den dåliga luften kommer ut. Fast det var riktigt skönt och komma hem och saknat Tobias massor har jag gjort och gör fortfarande av någon anledning :S Fast stökigt och så är det ju men skönt endå. Älskar mitt hem :D

Glömde bort och skriva det i tidigare inlägget men nu fick ni veta de också..

  Det är en person i Arboga som går och gör bort sig hela hela tiden, trodde inte människan kunde sjunka lägre men det gick visst! Jätte långt ner kunde personen sjunka. Konstig när man tror att en människa redan har kunnat gjort och sagt allt men det visar sig att det kan komma mer. Haha skrattretande är det för det är ju såå sjukt också. Tycker du ska ta och gå vidare i ditt liv och sluta bry dig så mycket om andras (mitt) Det skulle du må mycket bättre av.


Älskar min gosiga lilla familj så otroligt och vill att ALLA ska veta hur underbara dom är! Finns ingenting jag inte skulle göra för er 


PussilagoO

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards