Direktlänk till inlägg 10 november 2010

Det är slut på den bortskämda mamman.. nästan./forts Dop

Av Nina - 10 november 2010 16:39

Ja det är ju det. Novelia vill numera inte sova längre utan gå upp. Hon vaknar vid 09.00-09.30 och jaa jag vet att det är rätt så länge ändå därför skrev jag nästan ;) Ja igår så var jag duktig och uppdaterade Dop inlägget men jag tror vi börjar om och gör rätt från början.

Söndagen den 7 November döptes Novelia Helena Johnsson i Guldsmedshytta kyrka =) Gudföräldrarna eller faddrar som det heter nu förtiden var: Tiina, Sofie och Daniel och man kan ju nästan räkna med lilla Felicia också för hon stod med :). Tack för att ni ville vara gudföräldrar, det var super kul :) Tack till svärmor och Sofie som hade bakat och donat, hade inte klarat det utan er. Tack för att alla kom och för alla fina presenterna också =) Hela dagen var super bra, Novelia vaknar på ett jätte bra humör och det håller i sig hela dagen även fast hon var trött. Hon sa inte ett pip i kyrkan, jag trodde hon skulle tycka att prästen var skum och hällde vatten på hennes huvud men icke :) Så duktig! *Stolt mamma* När vi fika satt hon med en stund men sen vart hon trött och somna och sov en stund sen var hon upp igen och lika glad nu som innan! Kanon var det! Och jag fick gosa med mina gravida goospinglor, 2 st var dom ;) Så nu sitter man och väntar på bäbisar så man kan mysa :D


Här kommer några bilder..

         

 
 
Ingen bild

Tiina

10 november 2010 19:17

Denna gospingla är inget fadder, hon är Gudmor till Världens sötaste Gud-dotter! ;D
Och jag "jobbar för fullt" med att få ut min bebis! Ska ut på långpromenad snart o lägga lite paket på posten.

Nina

10 november 2010 21:24

Hihi okey då :D Det är ju kanon :) Bäbis bäbis bäbis! :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards