Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Svullen pingvin :D

Av Nina - 26 april 2010 16:57

"Glöm dagens bekymmer imorgon kommer det nya". Det är faktist sant, haha iallafall för mig.

Sitter och kollar på mina mag-bilder, haha fast jag fortfarande är gravid, jaa! Kollar första bilden jag tog det är nog i Vecka 9 tror jag och guud vad smal jag va. Haha fast jag tyckte då att jag var tjock :O Ja det gjorde jag, höll på och tränade och så då, jag hade gått upp ett par kilo iallafall under sommaren. Hmm ;) Sen vart jag uppblåst (enligt min mening) och magen var inte alls platt då, men nu när jag ser den, huh jag var ju smal! Vill!! Haha nu går man runt och är som en svullen pingvin :D Fast det bästa med det är nog att folk tycker att man är söt :) haha en söt pingvin som vaggar fram. Fast det är riktigt trångt där inne nu, man gick för ca en månad sen och bara "- åh va trångt det måste vara där inne osv" Yeaah right! NU är det trångt och trängre blir det. Det är nästan så man kan gemföra dagar nu för tiden, haha! Imorse när jag vakna så var magen alldeles hård och då var det inte sammandragningar utan bönan som har det trångt. Just nu känns det som att hon är överallt och håller på med vartenda kroppsdel. Får trösta sig med att "det är snart över, snaart" :P Lite läskigt tycker jag när man försöker trycka bort från tex revbenen när man verkligen känner foten glida förbi, har fortfarande inte sett någon fot eller så sticka ut men däremot känt dom och uuuhh, haha på nåt sätt är det lite halv läskigt och känna det så hmm vad heter det? Rikligt? Kommer inte på det men ni fattar nog :D Sitter också och funderar på hur barn i magen vet saker så som när någon annan ska känna sparkarna och dom blir blixtstilla i magen, eller när man tar fram kameran och vill filma rörelserna på magen, då är det också blixtstilla, hur faen vet dom?! Så är det allafall min mage! Haha så fort jag tar fram kameran så stelnar hon, hur kan hon veta?! Tobbe har känt massor av sparkar och rörelser så hon har slutat varit blyg på den fronten iallafall :D Nu vill jag bara lyckas filma rörelserna! Fick också hem ett rosa påslakanset idag som jag beställde förra veckan, skit sött med lamm på och det är sånt där mjukt tyg, funderar på om man själv ska ha det och sova med :D haha så skönt! Får se när allt annat kommer :) Lär nog komma den här veckan. Åh min karl är och jobbar och kommer inte hem förens på onsdag, och huset är verkligen tomt! Har mina tokiga djur, (den gapande katten och den sovande hunden) haha men det är inte samma sak som att ha baby hemma! Fast det är skönt att han får jobba, vilket han tycker om också! men och sova själv i stoora sängen är inte kul men men får väl busa med bönan tills man somnar ^^.

Du ska bara veta hur mycket jag Älskar dig! och hur kär jag är dig, så glad att jag har dig snuttis :) Vet inte vad jag skulle göra utan dig. Du kan göra mig såå fruktansvärt arg men Du kan också göra mig såå fruktansvärt glad :D Ingen annan kan det du kan<3


Åh jag avskyr foglossning! Det är verkligen inte kul och man kan inte göra ett skit och ska/får inte heller. Man känner sig så hjälplös och beroende av andra! Och är DET nåt jag avskyr så är det och vara det. Usch! Och man blir på ruskigt dåligt humör när man har ont iallafall jag fast jag försöker hålla humöret uppe men sen minsta lilla grej kan utlösa ALLT och då är det inte bara foglossning utan verkligen allt! Och det är ju så himla tråkigt! Och jag hatar verkligen och fråga andra om hjälp osv, nu har jag tur och får hjälp och stöd men tycker grymt synd om dom som står helt själva och jag avundas verkligen dom som är "friska" och noll komplikationer under sina graviditeter! Usch ja, men det är bara och bita i det sura äpplet, det går ju snart över. Hoppas jag!


Nu har jag fått med lite av allt möjligt :) Och titta jag har lagt ut några söta kärleks ord till mitt gosgos också! Inte pjåkigt ;)


haha ser bönans fötter glider under huden, moha!


PussilagOoo


Där börja vi, Vecka 9..


                    Vecka 31+5

Här är vi än så länge :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards