Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Shululu :) Ännu en underbar helg :D

Av Nina - 24 maj 2010 13:25

För ett tag sen så slutade jag tycka om helger, jag tyckte dom var sjukt tråkiga och det var bara blää över dom men de har vänt :) Nu tycker jag inte om nätter längre, haha! Men det är bara för att man måste upp och pissa och jag kan inte sova och det är varmt hela tiden, (nej jag klagar inte på värmen) Man har börjat funderat en massa på allt sen är jag jätte trött men kan inte sova endå, värmen är väl för att man har ökad blodvolym eller vad det heter för så fort mina fötter är varma så är det varmt och så har det typ alltid varit. Pissar för en hel arme gör jag! Så drygt, och det är inte "skvätter" haha utan pissar verkligen! Såå intressant or not : P Vill ju kunna sova heeela natten fast det har jag nog inte gjort en endaste gång sen jag vart gravid tror jag men men sova hinner man när man är död :) Veckorna har blivit ensamma då Tobbe jobbar så dom är inte heller sådär jätte roliga, får mycket nytta gjort men det är tråkigt endå, hoppas på att kunna börja med det där körkortet så fort som möjligt men får väl vänta ett tag till då om Bönan får för sig och komma ut :) Men när man väl ploppat så är man ju inte lika handikappad så då kan man ju gå iallafall, saknar faktist det också. Det är ju inte så att jag är rullstolsbunden men kan ju inte gå långa sträckor alls och nu orkar man knappt gå runt kvarteret, haha men så är det. Det är snaart över :D Åh och jeans saknar jag sååå fruktansvärt haha och mina linnen och tröjor, ja heela garderoben som just nu inte används. :) 


Helgen var helt jätte go. I fredags grilla vi hos Linkan. Jag, Racheal, Tobbe och Linkan såklart, dom drack och jag kolla på :) (som vanligt) Fast jag drack jag med fast Festis, mohaha. Efter grillet så kom Martin sen satt vi ett tag sen drog vi till Robin och var där, va inte sådär jätte kul men trevligt :) Efter vi vart där ett par tim åkte jag och Tobbe till hytta till nån Jimmy och Tobbe fick leka lite med Rodney hahaha! Så vi satt där ett tag sen mådde jag inte alls bra och ville hem så det var natt natt. I lördags vart det till Linkan igen och dom tog ett par öl, vi satt hos Linkan ett tag eller ja ute och solade faktist :) och pratade och hade det riktigt trevligt sen gick vi till Micke och satt där, inte alls länge och sholade. Efter det åkte vi in till Linde, det var ju crousing, stavas de så? eh! Där var vi faktist inte heller så länge men trevligt, käkade pizza och stod sedan och kolla på bilarna och folket ett tag sen börja det regna så vädret var ju inte kul så jag och Tobbe åkte hem, vi kom hem runt 23 tror jag så det var bra tidigt (as SKÖÖNT) :D Jag va trött som en kastrull så jag gick och la mig och kolla på film sen dejta jag och John Blund :) Vaknar sen på söndags morgonen och känner mig bakfull ?!?! Haha hade bakfylle mun och grejer, var jätte trött och ont i huvet lite grann då kom jag på att jag var sympatibakfull, haha den ni ;) Så det vart film dag nästan hela dan. Oh just ja, jag lagade köttbullar och potatis med grönpepparsås och lingon<3 och jag gjorde köttbullarna själv, alltså från "grunden". Riktigt bra vart dom förutom att det vart liite mycket peppar men det var riktigt gott ändå! :D Dock vart dom inte runda utan mer 3-kantiga och kanske lite platta. haha men eh spela de för roll, dom ska ju endå sättas i mun :)


Vecka 36+5 är det idag, och ont lite överallt gör det. Förra veckan trodde jag att jag skulle dö. Huh! Fick värsta sammandragningen och trycket i ryggen så jag trodde jag skulle börja grina, det var den längsta sammandragningen jag vart med om! Och trycket i ryggen var inte och leka med, efter det så vart jag jätte trött och konstig i kroppen, va lite halv läskigt. Kände tryck i ryggen bara efter så vet inte riktigt vad det är som håller på. Känner nu att hon ligger jätte långt ner, iallafall känns det så. Ibland tror man att hon ska ramla ut när man kissar, haha! Så hon kanske fixera sig när jag fick så ont? eller så "tränar" kroppen hååårt nu? Ja jag vet inte.. Ont gör det från och till i både ben och rygg och i höftbenen man har vid magen. Bönan får inte plats där inne längre, det är för trångt! I fredags måste hon ha lagt sig på en nerv också för jag fick sjuuukt ont i sidan typ vid levern och det brändes i hela magen och gick ut i benet, därför ville jag hem. Fiiii va ont det gjorde. Svårt och förklara hur det kändes. UUUTT vill jag att hon ska!!!  Nu, snart, när som helst!! Tobbe ska dock vara hemma :) Har tröttnat på det här nu. Vill bli "normal" igen och slippa tänka och vara tung och känna sig som en strandad säl!!! Usch! Jag kommer säkert sakna de sen men det är SEN, nu vill jag inget annat än att bara bli mig själv igen och ha bönan utanför magen iställe..


Oj känns som om det vart ett ganska långt inlägg, hehe så blir det när man bara skriver ner det som kommer upp. Nu ska jag se på film och äta isbitar<3 Oh me lööve ;) 


Nina  Tobbe!


PussilagoOo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards