Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Åskan/sjukan/tiden...

Av Nina - 3 juni 2010 12:45

Så skriver man här igen. Har inte skrivit på ett tag pga att vi inte haft något internet, åskan slog ut modemet i lördags när vi va hos svärmor då Jonatan vart tonåring ;). Gick rätt fort och få ett modem endå som tur var, vissa kan det ju ta upp till 2veckor innan dom får sina. Undra vad vi mer gjorde i lördags? hmm.. Har blivit så senil på sistone lr haha har jag väl alltid vart iofs. Vi gjorde nog inge speciellt :) 

I söndags åkte vi in till förlossningen för och kolla mitt blodtryck, var riktigt skumt. På morgonen innan vi åkte fick jag en konstig huvudvärk, som var både i huvet och ovanför ögonbrynen, först skulle jag läsa sms på telefon men det gick inte, hälften av texten lixom bara försvann och jag vart alldeles stirrig, gick och la mig i sängen och tog en alvedon och hoppades på att det skulle gå över, efter en stund kom Tobbe in och vi skulle åka till hans pappa och fixa nå på bilen, då jag inte fick fram några ord och var helt vimsig :S Jag hitta inte orden! Men gick upp i allafall och mådde verkligen inte bra. Satte mig i bilen och blundade bara, försökte få bort tryckte vid ögonbrynen. Fick fortfarande inte fram nå ord. Kom till Tobbe's pappa och jag bara satt och blundade, riktigt läskigt var det. Efter en lång stund så släppte trycket ovanför ögonbrynen och huvudvärken släppte mer och mer så Tobbe tyckte vi skulle åka till örebro och hämta startpaket eftersom vi inte gjort de. (o jag tror han vart lite orolig så han ville vara nära sjukhuset, gulle :) Så vi åkte in till babyproffset, huvudvärken satt kvar men inte så ont, efter de gick vi in på LP sen käka vi på Max och då kom huvudvärken tillbaka. suck! Ringde in till förlossningen och kollade vad dom tyckte vi skulle göra och dom tyckte vi skulle åka in och kolla mitt blodtryck så det gjorde vi, låg där inne 2 tim kanske. Dom kolla blodtryck och sen fick jag ligga med ctg, det var ingen fara där men dom skicka mig med remiss till medicin på akuten så vi fick gå ner dit och där var det ju hur drygt som helst! Fick sitta där först och vänta en stund sen komma in för att dom skulle kolla blodtryck, temp och ta blodprov. sen ut igen med en kateter i armen och vänta och vänta sen kommer det en sköterska och visar oss till ett rum där vi fick sitta och VÄNTA ännu längre! Gaaah ! Tillslut kom doktorn och jag skulle upp till röntgen och kolla om jag hade fel i huvet ^^, Det kunde ha vart en liten blödning eller något annat man inte skulle ha det var därför dom på fl skicka mig ner, hade såna konstiga symtom också. Åkte upp dit och det tog 2 min gick ner igen tillbaka till akuten och fick vääänta, vänta i en evighet seeen kom doktorn och satt 3 min och sa att allt såg ut som det skulle och det var ingen fara så vi fick åka hem, skulle ta alvedon och vila och sova massor. Klockan var väl 01.00 någonting när vi fick åka hem, allt som allt tog det 7tim på sjukhuset, för att få veta att det inte var nå fel men man ska ju vara försiktig med sånt där utifall att det är någonting. Dumt och ignorera om det skulle vara nåt.


Vecka 38+1 idag. Bara 13 lååånga dagar kvar :) Hon får ju jätte gärna komma lite tidigare om hon vill, haha gör inte mig något. Vill verkligen inte gå över tiden, tänker inte gå över tiden heller fast det skulle ju inte förvåna mig om man skulle. Det har väl inte kommit nå nya "känslor" vad jag märkt, bara ont här och där (det tar aldrig slut) Är det inte det ena så är det det andra. Sen att man känner sig som en strandad valross, det gör ju inte saken bättre ;) Förra veckan tror jag det var då fick jag en kraftig samandragning men det var också bara en. Men den var inte och leka med huh! Haft små sammandragningar sen igår, har tillomed vaknat av dom en gång inatt så idag känns det lite i magen. Vill ha stooooora smärtsamma! haha, vill ha skruttan så fast endå är det gosigt att hon är där inne med sina rörelser och "personligheten" där inne. Hoppas hon kommer snart och jag har lite tur och slipper gå över tiden :) Tycker synd om dom som ska vara gravida över sommaren, huh! Speciellt nätterna om man inte har ett svalt sovrum då, det har då inte vi! Men man får inte klaga på värmen när den äntligen är här, vi får köpa oss en fläkt bara :D


Nu har Micco vart borta ett tag och det märks verkligen, saknar honom nå fruktansvärt! Enda som är skönt är att man slipper gå ut när det regnar och att man slipper oroa sig men endå, min plutt<3 Tur att han har det bra ialf :) Trivs hos sin fodervärd, han har en liten sådan också som han tydligen gillar massor :) En rottis tjej har han ju också :) Skönt för han och ha nån i sin egen "storlek". Ska åka och hälsa på han när skruttan kommit så dom får bekanta sig med varann.


Helgerna har börjat gå ruskigt fort medans veckorna har börjat gå sakta, fast det är väl för att Tobbe jobbar och jag inte har någon och prata med eller vara med. Lite tråkigt kanske men snart kan jag ialf röra mig till mamma oftare :)


Det känns som om det här inlägget vart ganska långt, fast det var ju ett tag sen man skrev så.. Nu ska jag fortsätta försöka tjata ut min bäbis och kolla runt lite :)


PussilagoO

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards