Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Drar ur dammsugarslangen..

Av Nina - 11 maj 2011 11:01

Ja det är det hon gör heela tiden, haha en riktig busunge. Skulle hon vara själv så skulle nog hon starta en katastrof. Jga städar och plockar undan medans Novelia plockar fram, ingen bra kombination om man frågar mig :) Men men det är ju charmen med barn =) Måste vika alla kläder igen sen är det väl bara för Mig och bära upp dom. Det tar ju år och dar om en karl ska göra något ;) Nu har jag tröttnat på att vänta så då får man göra det själv om man ens vill ha den gjort.


Den 2 maj kom Novelias sjunde tand upp, det får jag inte glömma. Men den här gången var det nere så nu har hon tre nere  =))


Snart går hon!

I förrgår tog Novelia ETT steg också. Hon var så duktig och alldeles på egen hand. Hon ställde sig upp, stod en stund och tog Ett steg och ramla. Men hon tog fortfarande ETT steg! Jätte duktig är hon! Så det där med att gå är inte alls långt borta, det kommer närsomhelst! =D Det känns när man lämnar bort henne utifall man skulle missa det och det vill man ju inte! Jag förstår ju T när han jobbar hela dagarna hur han känner sig. Men har bestämt med Novelia att hon får inte börja gå om pappa inte är hemma =D.


Den här veckan har faktist börjat helt underbart med det underbara vädret. Jag och Novelia har vart ute och solat och badat hela dagarna förutom idag för idag tar vi en paus från solen. Novelia tycker det är jätte kul och kliva i och ur poolen hela tiden, som tur är är det ju ute =D


Nu ska jag snart lägga den lilla en stund och faktist fortsätta städa sen blir det en säkerhetsutbildning på bvc och skolan efter det =)


Snart ska vi..... Snaaaaart! :D


Sommar bäbisen =)

Ja man måste ju smaka på leksakerna också =)    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards