Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Nina - 4 februari 2011 08:57

Sluta spela på ett bra självförtroende och faktist göra det till ett självförtroende! Ja, jag har jätte dåligt självförtroende sen jag födde barn. Allt förändrades och jag var inte beredd på att jag skulle göra det, jag visste att man gör det men kopplade aldrig mig själv in i det. Hyllar och beundrar alla mammor, missförstå mig rätt. Det är mig det är fel på. Jag blir tjockare och tjockare för varje gång jag ser mig i speglen och det är varken bra för mig eller mitt barn! Hon ska få vara barn och inte behövas tänka på vikt eller utseende. Hon ska aldrig behöva ens fundera eller känna att hon inte duger till. Hon är vacker precis som hon är och ska inte veta något annat, men då måste hennes mamma också sluta tänka som hon gör! Barn imiterar sina föräldrar och jag kan inte gå runt och tycka illa om hur jag ser ut för då börjar hon med för all sanolikhet. Jag har fött fram det finaste jag någonsin sett. Jag har burit, fött ett barn ur min kropp, ammat det och tagit hand om det, klart det syns. Det ska det ju göra! Jag är rätt smart och vet allt det där frågan är bara hur jag få det till spegeln? 

Kvinnor är ett objekt och det ska inte min dotter få lida för.


Jag ser inte illa ut men monstret i min spegeln gör..

Måste tänka annorlunda, tänka på mitt/mina barn, strunta i allt annat och försöka skapa deras värld precis som den ska vara.


 


 

Ovido - Quiz & Flashcards