Alla inlägg den 10 december 2009

Av Nina - 10 december 2009 21:45

   Har vart och sett vårat lilla bus i mage. Det var nog det häftigaste jag gjort, den känsla man fick när hon satte den där ultraljud apparaten mot magen och man såg den lilla =) Det vart en tidig morgon men en väldigt snabb sådan, tyckte tiden bara rusa förbi från det att man vakna till det att man skulle åka och vara där, skulle ju vara där klockan 09.00 och var där kvart i. En tid vi kunde passa haha annars brukar vi jämt vara försenade men nu fick det fan inte vara så skulle ju se bebis! :) Men va nervös jag var, när hon mätte och grejer på bebisen och vilka grejer, vart ruskigt imponerad av vilka finesser dom har egentligen och vad dom kan göra med dom. men men nog med grejerna dom har. Det var en väldigt lat unge vi har iallafall, h*n somna så fort hon satte apparaten mot magen o börja röra runt på den, barnmorskan vagga min bebis till sömns :) Inte ville h*n vakna heller när hon ruska och dona så jag fick resa på stjärten och typ slå ner den i den där sängen man ligger i då vakna h*n ett tag så hon hann mäta vätske nivån i nacken sen tror jag h*n somna igen för h*n låg väldigt stilla med ena handen vid munnen/näsan andra handen såg ut som h*n hade under huvudet och benen rak upp, får jag säga det själv så såg det inte värst bekvämt ut men vad vet jag. :) Bäbis var frisk iallafall "ett fint och friskt litet barn" som barnmorskan sa. Fick en siffra på 1 på 20 000 så risken är mini minimal :) det var skönt att höra. Vi får veta kön och mer exakt när bebis kommer på nästa ultra "riktiga" så att säga. nu sa hon bara det jag redan visste.



Efter vi vart på kuben så åkte vi till Marieberg och kikade lite i affärer, det var mysigt. Sen åt vi tjockis mat (McDonals) där till frukost haha får man göra ibland, har vart lite mycket med hamburgare och sånt på sista tiden så nu får det vara liite lugnt med de, men det är ju så fruktansvärt gott! sen kom vi hem gick ut med hunden, kollade lite på tv sen vart det kväll så vi kolla på film och somnade riktigt fort. Kan sova hur mycket som helst nu för tiden känns det som, man blir trött för det minsta lilla och mitt illamående har nästan gott helt över (peppa peppar) det kommer mest om jag ätit nåt konstigt men nu var det et bra tag sen. Riktigt skönt är det!


jaha, nu ska jag gå ner och göra varma mackor och dricka te :D

hej hej! 

Bäbisen!<3

Här har ni bäbisen <3<3 

Ovido - Quiz & Flashcards