Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Ett mycket trevligt dygn 24-25 :)

Av Nina - 26 februari 2010 15:46

 

Ett riktigt trevligt dygn var det :) Åkte till Arboga, Onsdag eftermiddag/kväll till mamma och umgicks med Sara och mamma. Vi satt och prata en massa och käkade mammas jääättee goda potatisgratäng med skinka och Sara färgade håret på mamma. Tänkte också färga håret men beslutsångest. vill fortfarande men endå inte, jag tappar ju så mycket hår också så det spelar in mycket och Tobbe och mamma, ingen av dom vill att jag ska färga de. Tänkte dock inte färga hela håret, usch nej :) Bara halva av det. Men vi får se sen om jag gör det eller inte!

Torsdag då var det och gå upp tidigt, inte för att jag sover länge hos mamma endå men men och fixa sig och äta frukost för våran lilla tripp till Hallsta-Hammar. Hamna först på Öb o handla massa bra :P Sen till Köping och kolla på jysk, köpte jätte fina gardiner eller ja mamma gjorde åt mig :) så nu är det nya gardiner i stora rummet. sååå skönt! Efter de sprang Sara in på Willys och handla mat till sina små odjur :) Sen var klockan redan så mycket så vi rörde oss mot Hallsta och möte Kirsti (mammas vännina sen jääätte låångt tillbaka) och hon visade vart Tiina bodde (dit vi skulle, kirstis dotter då) så vi hamna där och fikade och hälsade på hennes tokigt söta barn, ah helt underbara. Matheo och Emilia :) Och kollade på en massa barnkläder jag fick av henne :) Tack så jätte mycket för dom! Dom ska slitas med hälsan ;). Klockan gick så fruktansvärt fort och mitt tåg hem gick 18.14 och Sara skulle på nån tjej kväll så vi va tvungna och åka. Inte lätt då man inte har träffat Tiina på sådär 8 år eller Kirsti på 3-4?  Men det var kul så länge det vara. inte mycket hade ändrats förutom att man blivit äldre och det kommit barn :D Annars tyckte jag allt verka som vanligt, inge pinsamheter eller annat tokigt! haha! Ja vi åkte hem, lämnade av mamma och Roland och åkte ner till station, där söta Sara väntade med mig:) Hemväg hatar jag när man ska åka tåg, alltid lika nervös och spänd. Tåget vart först försenat (inget ovanligt i Sverige) sen när jag väl sitter där på tåget men mina kassar så ser jag på biljetten att det står buss från Örebro till Linde? Whaat? sen börja dom snacka nå konstigt i lurarna på tåget om att "om man missar bussen till Linde så går kompanitåget" Ja? det var väl endå så det skulle gå till? Nej snurrigt vart det och jag fatta ingenting men men skulle ha 12min vänta i Örebro i allafall, men så var icke fallet. Tåget kom till Örebro 18.50 fast den skulle ha kommit till stationen 18.38, men gick av tåget iallafall och gick i panik och leta efter bussen då bussen skulle ha kommit 18.50 då tåget hade kommit till stationen så jag trodde den hade åkt att jag missat den. Men där hade jag i allafall lite tur för när jag gick över vägen ser jag min buss komma! wiee missa inte den! Klev på bussen men mina tunga kassar och ska sätta mig då jag märker att det är 2 stora hål i en av påsarna! Fan! Kollar så allt är i då hittar jag en tvål flaska som har gått upp så det är typ tvål i hela påsen! Fan fan fan! Fanns inte mycket och göra åt de mer än att hoppas på att påsen håller iallafall vägen ut ur bussen annars hade ju jag skämts ihjäl! Inte nog med de så vägrar busschaffören och sänka värmen på bussen så man höll ju på att avlida av bara värmen! Riktigt varmt var de! 40 min senare kommer jag till Linde och klarar mig ut ur bussen utan att påsen gick sönder, huh! Så kommer Tobbe och möter mig och vi åker och handlar sen hem :D! Gud va skönt det var och komma hem! Hann äta och mysa lite sen somna jag :) Denna resa fick mig och inse att jag inte kan lata mig längre utan jag ska sätta ingång med körkortet så fort jag kan! :D

 

Vecka 24 också :) Eller 24+2 för o vara exakt. Snart Tisdag då blir det Bm och lyssna på hjärtljud för första gg :)<3 mys mys!

 

 

Du är inte mycket för världen men du är en hel värld för mig<3 Tobias <3

 

 

Nej nu orkar jag faktist inte skriva mer vart ju jätte långt det här :) Nu ska jag bära in ved. Hejs hejs


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards