Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Helgen

Av Nina - 28 februari 2011 11:39

Jaha ja, nu sitter jag här igen, ska snart kolla på desperata hemmafruar, skulle kika in här lite först :) Har plockat till och från nu på morgonen. Tvättat har jag med gjort =) Helgen har vart helt lugn förutom ett födelsedags kalas för Rickard som har blivit så stor som hela 3 år! Vi vart ju magsjuka allihopa förra veckan, det börja med mig och Novelia. Jag mådde illa hela dagen i tisdags men gick till skolan ändå. Tänkte inte mer på det men när jag kom hem så måddee jag riktigt illa och vart soffliggandes. Novelia busade runt så man märkte inte mycket på henne men det luktade, urk!  Så där märktes det allt, senare på kvällen när hon låg i sängen så spydde hon, snufflisen <3 Dagen efter var Novelia mycket bättre. Jag mådde också bättre men inte helt, mådde illa och så fortfortfarande. Sen började Tobbe må illa och det slog väl hårdast på han för han mådde verkligen inge bra! Stackare! Men skönt att allt vart bra till helgen så vi kunde gå på kalas, smittfria! Gud vilken tjockis helg vi hade, haha.. först Tacos sen tårtor, kakor, bullar på kalaset. Sen när vi kom hem var det chips med dip och dajmtårta. Dan efter (söndag) var det pizza, kyckling tallrik för min del. haha så ångesten bara växte med magen. Men men det får man sota för idag =) Ska gå till storå idag, Novelia ska ju till bvc var jätte länge sen vi var där nu. Har inte haft tid och solen kommer fram nu, guud så underbart =) Måste plugga senare ikväll också, puh får ju inte halka efter.. Just de, Novelia har börjat dragit upp sig på möbler och ställt sig upp, det börja hon med i fredags. Alldeles själv, annars har hon alltid dragit sig upp med hjälp av någon men nu är det full rulle. Lite läskigt tycker jag då hon vill göra det överallt och jag som är så rädd om hennes huvud=) Hon kan nog mer än vad hon gör då hon är lite bortskämd och lat =D


Nu ska jag börja fixa till oss så ska vi gå, så vi kommer hem någon gång och elda och städa vidare =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards