Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Jag fantiserar inte om andra, bara dig liite annorlunda ibland :D

Av Nina - 8 april 2011 15:00

Haha ja, vilken underbar dag det är, ser ut så iallafall sen att det är värsta stormen i blåst ignorerar vi ;) Har glädjerus idag!! Wiee! Har ju inte skrivit blogg på ett tag men tänk (som vanligt) idag måste jag skriva för att komma ihåg eftersom det mesta är som en påminnelse, aa just !Jag & Novis håller på och fixar och donar i hennes rum idag eftersom vi tänkte att hon skulle få sova där inatt, oh läskigt säger hennes mamma! Men va tusan, blir det inte bra så får hon väl flytta in hos oss igen, dock tror jag att hon kommer fixa det kanon, det är nog mig det är mer fel på :) Så nu håller vi på och sätter upp nya gardiner och mer mattor och lite smått och gott. Ska snart flytta in hennes säng med, det ska bara ut en från hennes rum och det får vi se om jag fixar själv eller om vi ska vänta på karln :)


Novelia har bara rusat iväg i sin utveckling! Helt sjukt! Vet inte om jag skrivit det men det hoppas jag, att hon ställer sig upp via möbler, har dom som stöd när hon går. Hon går också med sin "rullator" och bil och annat som rullar. Men hon gillar mer när man håller henne i händerna och går med henne. Hon har börjat fatta vem som är mamma och pappa nu, hon ropar mamma när man går eller när man kommer, lika så med pappa. Och sen sjunger hon sina egna sånger om oss också, hur sött som helst! Hon kan säga titta eller tita *i visk* och dä (där). Hon älskar imse vimse spindel och gör rörelserna som man ska göra. Förra fredagen om jag inte minns fel börja hon krypa, alltså krypa krypa på alla fyra :D Hon hade inga kläder på sig och ålade runt (hon är jätte snabb) och kom på att det blir mindre kallt på magen om hon går på alla fyra så då börja hon med det. Självklart ålar hon fortfarande eftersom det går fortare men när hon "promenerar" så går hon på alla fyra. Hon kan klättra upp för trappen, livsfarligt om man inte tänker på att ha grinden stängd, fast hon får gå upp när vi är bakom henne. Hmm det är mer, ska bara komma på allt :)

Uppdaterar sen om jag kommer på något jag glömt, vilket jag förmodlingen har eftersom jag inte skulle det.


Ibland får Novelia för sig att hon ska vara blyg. Det är inte alltid, tro mig. Men ibland ska hon vara blyg för alla, vet inte om det är någon period barn har men vi va på lek&bus landet förra helgen och då skulle hon hänga på oss, helst pappa som ett gorilla barn för att sen helt plötsligt vilja strosa runt själv. Tokiga barn kan vara. Och hon älskar att charma gamla tanter :D Hon börjar bli poppis på bussarna vi åker ibland :)


Nu vet jag inte vad jag ska skriva, vart lixom tillfredställd nu. Haha har gjort mitt inlägg jag tänkt så länge på. Kommer säkert alldeles strax ett till bara för att jag kom igång med skrivandet igen. =)

Jag är nyfiken på vilka det faktist är som läser min blogg.. hmm.


HappyHappy!!! :D Yeej!


PussilaagOo

 
 
Ingen bild

Tiina

8 april 2011 23:22

Vad duktig sötnosen är!! <3
Hon fyller ju år snart ju.. jisses! Tiden bara rusar iväg! :S Måste ses innan dess!!

Nina

10 april 2011 08:53

Ja Super duktig! :D Ja det gör hon också, bara Maj kvar som månad, huh! Ja vi får bestämma nåt!

 
Ingen bild

Tiina

10 april 2011 14:56

Är det något speciellt Novelia önskar sig i 1 års present? :)

Nina

12 april 2011 10:54

Ja det kanske hon gör :P Ska kolla med henne *:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 14 november 2011 13:18

En månad idag blir vår minsta lilla prinsessa. I fredags var det 4 veckor sen hon ploppa! Helt sjukt vad veckorna springer iväg, härligt är det! Fast man vill pausa tiden en stund, vill ju ha den där lilla nyfödda igen och igen och igen :D Så jäkla m...

Av Nina - 1 november 2011 11:07

Här var det verkligen ett tag sen nu, mycket längre än vanligt om man säger så! Glömde ju bort att jag hade en blogg, haft en hel del och tänka på den senaste tiden. Har ju blivit tvåbarns mamma! Inte bara en utan två! Ja, jag hade panik en stund ...

Av Nina - 14 september 2011 13:48

Hallå där!   Mycket har hänt sen sist jag skrev och jag har gått och tänkt på att jag ska skriva ett inlägg men det har inte blivit av, tiden går fort men ändå sakta. Har skolat in Novelia på dagis i aug och fyllt ett helt år igen, samtidigt. Gic...

Av Nina - 25 augusti 2011 13:34

Sitter och funderar på hur det skulle vara om man inte hade eller inte gjorde på visa vis man gjort . Tänk om men tänk om inte . Tankarna virrar fram och tillbaka. Det är riktigt jobbigt och vara fånge i sin egen kropp och det känns lite extra när de...

Av Nina - 19 augusti 2011 13:14

Jaha om man skulle ta och "komma tillbaka" och skriva lite igen? Kanske dags, måste ju komma ihåg en massa i huvudet annars :P   Sommaren då, den börjar ju nå sitt slut för det här året. Skönt samtidigt som det inte är det. Det är ju mysigt m...

Ovido - Quiz & Flashcards